Piața de automobile din Franța a continuat să scadă și în octombrie, segmentul de autoturisme fiind în declin cu peste 30%. Dacia face în continuare minuni și a încheiat luna a zecea cu un rezultat pozitiv.
Dacia este una dintre puținele mărci care au performat pe piața franceză de automobile, în luna octombrie, având o creștere de 2,8% față de anul trecut, cu aproape 10.000 de autoturisme înmatriculate. În total, Franța a înmatriculat 148.732 de autovehicule, cu 29,6% mai puține față de luna similară din 2020. Dintre mărcile care aparțin grupurilor auto franceze, doar Dacia și Jeep au rezultate pozitive în ultima lună. Grupul Renault a înregistrat un declin de 28,7% în octombrie, cu 30.406, iar rivalii de la Stellantis au pierdut 37,6%, cu un volum de 40.852 de unități.
După 10 luni, Dacia păstrează o creștere robustă, de 24,5%, cu 101.520 autoturisme înmatriculate, chiar dacă nivelul este sub cel din 2019. Dacia deține, în acest moment, o cotă de piață de 7,4%, aproximativ jumătate din cea pe care o are marca Renault și cu două puncte procentuale sub cea pe care o deține marca concurentă Citroen.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul Renault, care deține marca românească, a înregistrat o scădere de 4 procente, cu 325.844 unități înmatriculate, iar rivalii de la Stellantis au avut o scădere de 1,8%, cu 469.853 unități, la finalul celor 10 luni. Înmatriculările de automobile din Franța au, pe intervalul ianuarie – octombrie, o creștere modestă, de 4,8%, cu 1,7 milioane de unități.
Modelele Dacia sunt în continuare printre preferatele francezilor, Sandero fiind în luna a zecea al treilea cel mai vândut model din Hexagon, cu 62.638 unități și o cotă de piață de 4,5%. Sandero, care se vinde în special pentru versiunea Stepway, depășește cele două modele principale cu care concurează, Peugeot 2008 și Renault Captur. În același timp, Duster rămâne și el în top, pe locul 10, cu 25.098 unități. Și modelul eelectric Spring începe să câștige teren, însumând deja un volum de 5.704 unități înmatriculate, deși a început să fie livrat abia din septembrie. În ultima lună, Spring a reușit să înmatriculeze 2.204 unități, în Franța, situându-se pe locul al doilea, după Renault Zoe, dar peste Model 3 de la Tesla (951 unități).