Marca Skoda a dat lovitura în acest an, după cum reiese din rezultatele publicate de companie la finalul primelor trei trimestre. Chiar dacă livrările au scăzut, profitul mărcii cehești s-a dublat.
Skoda, parte a grupului Volkswagen, a anunțat rezultate contrastante, la finalul lunii septembrie, care arată cât de bine a fost pregătită compania pentru un an dificil. Cifrele privind livrările arată o scădere de 2,9 procente, o situație mai puțin întâlnită în industria auto, pe întreg intervalul. De altfel, defalcat pe regiuni, este evidențiată imediat originea scăderilor: fără China, rezultatul a fost pozitiv. Concret, la nivel global, Skoda a livrat 700.700 unități, cu 21.200 autovehicule mai puțin decât în 2020. Fără China, livrările s-au ridicat la 648.000 unități, cu 8,5% peste nivelul de anul trecut, pentru că pe piața chineză scăderea a fost una abruptă, 58%, cu o scădere de peste 70.000 de automobile.
În aceste condiții, veniturile companiei, în mod paradoxal, au crescut. De fapt, secretul stă, ca și în cazul altor mărci din industrie, în faptul că, din cauza crizei și a disponibilității reduse pentru mașinile comandate, fabricile au asamblat preponderent modelele de top, cu echipamente și preț mare, care au generat implicit și venituri mai mari. Creșterea vânzărilor a fost de 10,7%, la 13,3 miliarde euro, cu 1,3 miliarde în plus față de anul trecut. Și mai paradoxal, dar explicabil prin strategia de mai sus, profitul operațional s-a dublat, aproape, de la 469 milioane de euro, la 900 milioane de euro, o creștere de 92%. Marja profitului operațional a crescut și ea corespunzător, de la 3,9% în 2020, la 6,8% în acest an.
Cele mai vândute modele Skoda în primele nouă luni ale anului au fost Octavia, cu 159.400 unități, SUV-urile Kamiq, Karoq și Kodiaq, cu aproape 100.000 unități fiecare, precum și modelul Fabia, cu ambele generații. Modelul electric Enyaq a înregistrat 28.200 unități vândute.