Dacia Duster va rămâne fără transmisie automată, odată cu intrarea în vigoare a noilor norme de testare WLTP, cutia fiind una care nu se mai potrivește cu gama de motoare pe care Duster o va propune clienților în perioada următoare. Duster a rămas și fără motorul 1.2 Tce, care va fi înlocuit, în viitor, cu unul mai economic.
“Pentru moment, versiunile Duster EDC nu sunt prevăzute pentru a fi comercializate, ținând cont de această nouă reglementare”, au declarat pentru Profit.ro reprezentanții Dacia.
Dacia Duster a fost primul model Dacia care a beneficiat de cutie de viteze automată, însă doar în 2017, cu un an înainte de finalul carierei pentru prima generație. Noua generație, bazată practic pe aceeași platformă și aceleași grupuri motopropulsoare, a preluat pachetul de motoare cu cutia EDC în 6 trepte, însă acum se produc transformări radicale în gama de motoare, iar cutia nu mai face față noilor norme de testare a emisiilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mai exact, noul Duster va fi ofertat, cel puțin în acest moment al existenței sale, cu două sau trei motoare (în funcție de piață), din care cele diesel vor fi noile Blue dCi, de 95 și 115 CP, iar al treilea va fi SCe 115 (1.6 litri), de altfel și singurul motor pe benzină din ofertă.
Dacia a scos deja din ofertă pe toate piețele europene, inclusiv din România, TCe 125, motorul de 1.2 litri turbo, care era ofertat pentru tracțiunea integrală, în timp ce vechile 1.5 dCi urmează să fie înlocuite cu noile Blue dCi.
Pentru piețele pe care este lansat în prezent, cum este cazul Marii Britanii, Duster nu mai are disponibilă cutia automată, asociată cu motorul diesel 1.5 litri.
În ceea ce privește introducerea de motoare noi pe benzină, reprezentanții Renault au declarat anterior pentru Profit.ro că Duster nu se află pe lista modelelor din grup care să beneficieze, anul acesta, de noile 1.3 TCe, care sunt lansate, deocamdată, doar în gama Renault. “„În Grupul Renault, inclusiv Dacia, suntem în prezent într-o perioadă de tranziție pentru a adapta gama de motoare la evoluția normelor”, au precizat pentru Profit.ro reprezentanții Renault Group.
Dacia mai oferă o cutie automată pe modele din familia Logan, însă este vorba despre o cutie mai simplă, robotizată, cu performanțe dinamice slabe.