Încă un model al mărcii Dacia a dat peste cap calculele jucătorilor de pe piața din Germania, cea mai mare piață de autovehicule din Europa. Dacia Dokker a intrat în Top 3 autoturisme comerciale, surclasând nume grele ale segmentului din care face parte, conform datelor analizate de Profit.ro.
Pus în umbră de succesul modelelor Sandero și Duster, rezultatele comerciale ale van-ului Dokker au trecut neobservate în Europa, însă începutul acestui an aduce în față performanțe remarcabile ale acestui model. Pe piața din Germania, acolo unde se luptă pentru clienți cele mai cunoscute modele de la Volkswagen, respectic Caddy și Transporter, dar și alte vehicule remarcate prin prețul lor sau prin caracterul practic, Dokker a ieșit în față în ultimul an, iar acum profită de schimbările de preferințe ale publicului.
În primele două luni din acest an, Dacia Dokker a fost al doilea cel mai vândut monovolum de pasageri din segmentul utilitar, după VW Caddy, și a depășit Ford Transit Tourneo, VW Transporter și Citroen Berlingo, în Top 5 al acestui segment. Alte nume importante, precum Mercedes Vito sau Citan, dar și Renault Kangoo, au fost surclasate de modelul românesc.
În total, în primele două luni din acest an, Dacia Dokker a vândut 1.829 de exemplare, urcând la o cotă de piață de 8,5%, o valoare foarte bună, ținând cont de faptul că liderul pieței, VW Cadyy, deține aproape 30% din înmatriculări. Creșterea față de perioada similară de anul trecut a fost de 25,3%, susținută de o creștere de 42$ în luna februarie. Dacia Dokker, versiunea de pasageri, poate fi cumpărată în Germania de la aproape 9.000 de euro, cu mtorul pe benzină de 1.6 litri, în timp ce TCe 115, cu motor 1.2 turbo, costă 12.800 de euro.
CITEȘTE ȘI Renault Zoe, Nissan Leaf și VW eGolf, cele mai vândute mașini electrice în Europa. Modelele Tesla încep să iasă din atenția europenilorAnul trecut, Dacia Dokker a reușit să intre în primele cinci modele din segmentul său, grație unor vânzări foarte bune, reușite pe final de an, cu o creștere de peste 400% în noiembrie. În total, Dokker a înmatriculat 9.686 unități în Germania, cu o creștere de 63%, reușind să încheie anul cu o cotă de piață de 5,4%.
În total, marca Dacia a vândut 10.795 autoturisme, de la începutul anului, în Germania, în creștere cu peste 30% față de anul trecut. Cel amia vândut model al mărcii pe această piață rămâne Sandero, care a înmatriculat 4.156 de unități în primele două luni, urma de Duster, cu 3033 de unități, și Dokker.