Deși s-a bucurat de succes pe multe dintre piețele europene, inclusiv în România, modelul Dacia Dokker nu a reușit să supraviețuiască mai mult de o generație. S-a transformat într-un model mai sofisticat, Renault Express, care însă este nevoit să dispară și el, după doar patru ani de existență, relevă datele Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Renault va opri acum vânzările modelului Express în Europa din cauza intrării în vigoare a legislației referitoare la GSR, cea care reglementează nivelul de siguranță al automobilelor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Renault Express nu este altceva decât fostul Dacia Dokker, care a fost vândut în Europa între 2012 și 2021. La acel moment, compania franceză a considerat că modelul va putea fi vândut mult mai profitabil sub marca Renault, printr-o rețea de dealeri care au o schemă de discounturi, căutată de companii pentru flotele de vehicule comerciale.
Nu este foarte clar dacă lansarea lui Renault Express în locul lui Dokker a generat volume mai mari și profituri mai bune, dar este sigur că existența noului model nu a fost una de durată, deoarece de la 1 iulie acest model nu mai poate fi vândut în Europa.
Pentru relevanță, să amintim că Dokker s-a vândut în 2019, în cel mai bun an din existența mărcii Dacia, în aproximativ 110.000 unități la nivel global, din care aproximativ 20.000 de unități s-au vândut sub marca Renault. Modelul Express a fost vândut în 2023 în aproximativ 85.000 de unități.
Practic, vorbim despre trei ani de vânzări în Europa, deoarece șefii Renault au decis că nu este eficient să investească în vechea platformă a lui Dokker, cea care fusese folosită pe toată gama Dacia în ultimii aproape 20 de ani, astfel că finalul modelului utilitar a fost pecetluit.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia ieftinește noul Duster chiar în luna în care este lansat oficial pe piață. Toată gama Dacia primește reduceri, în încercarea de stimulare a vânzărilorEste important însă să menționăm că Renault Express, care pe unele piețe se vinde sub numele Renault Kangoo (America de Sud), va continua să fie produs în Tanger, Maroc, pentru piața locală și pentru alte piețe regionale, care nu intră sub incidența GSR 2.
Dacia Dokker a fost cel mai accesibil vehicul comercial ușor din Europa, pe tot parcursul existenței sale, aproape opt ani, fiind apreciat în special de mici întreprinzători care foloseau mașina pentru a transporta mărfuri sau ca vehicul profesional.
De asemenea, versiunea de pasageri a fost cumpărată nu doar pentru transportul angajaților, ci și ca vehicul de familie, având un volum util foarte mare.