Vânzările de automobile din Germania au înregistrat o nouă scădere în luna iulie, încă marca românească Dacia a crescut și și-a consolidat avansul din acest an, rămânând a treia marcă de import, fără legături cu companiile germane de automobile, relevă datele analizate de Profit.ro.
Chiar dacă șase din primele 10 mărci de pe piața germană au avut scăderi, iar piața auto în ansamblul ei a înregistrat în luna iulie o scădere de 2,1%, Dacia a reușit să se numere printre puținele mărci cu creștere în luna a șaptea, susținută de cererea pentru noul Duster, dar și de modelele existente în gamă, Sandero și Jogger.
Volumul înmatriculat de Dacia în Germania, în iulie, a fost de 6.063 de vehicule, fiind mai mare cu 8,2% față de cel din iulie 2023, corespunzător unei cote de piață de 2,5%. Dacia a fost depășită în iulie de Kia, însă vânzările de la începutul anului ale mărcii de la Mioveni sunt mai mari decât cele ale sud-coreenilor.
După șapte luni, Dacia are un avans de aproape 10 procente față de perioada similară din 2023, cu un total de 44.266 vehicule, mai multe decât cele înmatriculate de Kia, Fiat, Peugeot sau Volvo. Cu o cotă de piață de 2,6% în acest an, Dacia își păstrează o poziție bună pe cea mai mare piață din Europa, într-un moment în care încep să se vadă înmatriculările noii generații Duster 3. Aflată pe locul 11 după volumul vândut, Dacia este depășită doar de mărcile grupurilor VW, Mercedes și BMW, precum și de Ford, Hyundai și Toyota.
Performanța Dacia este cu atât mai importantă cu cât nu mai puțin de 23 de branduri auto prezente pe piața din Germania au scăderi de una și chiar de două cifre, inclusiv branduri premium germane, precum Audi sau Mercedes, Ford, care este considerată marcă locală, având în vedere unitățile de producție din Germania.
De asemenea, Renault, cealaltă marcă a grupului francez din care face parte Dacia, are un declin care s-a adâncit la -19% în primele șapte luni, după o lună iulie dezastruoasă, cu o scădere de 46% și doar 3.438 de vehicule înmatriculate.
CITEȘTE ȘI TAROM suspendă zborurile către IsraelReamintim că Germania a decis în luna decembrie 2023 să sisteze complet acordarea de subvenții la achiziția de mașini electrice, decizia afectând în mod direct și Dacia, prin modelul Spring.