Anomaliile din 2019, în luna septembrie, cauzate de introducerea normelor de emisii Euro 6d temp, s-au rostogolit până în acest an, când, în aceeași lună septembrie, mărcile afectate anul trecut au acum rezultate în oglindă. Dacia se încadrează în acest val și anunță creșteri pe marile piețe din Europa. După Franța, urmează Germania și Italia, cu creșteri cu două cifre, dar și o creștere mai mică, de asemenea importantă, pe piața din Spania, grav afectat de pandemie în continuare.
În Germania, Dacia a reușit să înmatriculeze 3.750 unități în luna septembrie, pe o piață care a crescut mult mai puțin, 8,4%, astfel că recuperează o parte din cota de piață pierdută în acest an din cauza pandemiei de coronavirus. Diferența față de competitori rămâne semnificativă pe întreg anul, cu o scădere de 46,9% înregistrată de marca românească, pe o piață care a acumulat o pierdere de 25,5%, și care are, după trei trimestre, o singură marcă pe plus: Tesla (+24,5%).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În Italia, piața de autoturisme a crescut în septembrie cu 7,05 procente, în condițiile în care doar o parte dintre mărcile existente au avut vânzări pe plus. Dacia s-a numărat printre acestea, cu un avans masiv, de 61,9%, în raport cu vânzările slabe din urmă cu un an. Volumul de 7.022 de unități înmatriculate a ajutat la recuperarea parțială a cotei de piață, însă pe ansamblul întregii perioade, ianuarie – septembrie, scăderea Dacia rămâne una severă, peste media pieței: -42,63%, față de -33,72%. În total, Dacia a reușit să înmatriculeze 38.083 autoturisme, aproape jumătate din cele 66.384 de anul trecut, în perioada similară. În Italia, Dacia rămâne în top 10, atât cu Sandero, locul 5, cât și cu Duster, locul 8, respectiv, locurile 7 și 9, după 9 luni.
Și în Spania putem spune că situația Dacia este bună, chiar dacă piața se duce din nou în jos în luna septembrie, cu 13,5%. Din fericire, marca românească a reușit să rămână deasupra liniei de plutire și a încheiat luna a noua cu un nivel al înmatriculărilor mai mare cu 4,55% față de anul trecut. Dacia a avut un volum de 3.059 de unități, grație unei creșteri foarte bune a modelului Sandero, cu 39,38%, care a compensat scăderea abruptă a lui Duster (-43,95%), cu doar 574 unități înmatriculate. După 9 luni, Dacia are un declin de 38,9% în Spania, pe o piață care a scăzut cu 38,3%.