Paradoxul pieței auto din România: creștere uriașă a înmatriculărilor, în septembrie, într-o perioadă de scăderi

Paradoxul pieței auto din România: creștere uriașă a înmatriculărilor, în septembrie, într-o perioadă de scăderi
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 oct 2020

Înmatriculările de autoturisme din România au înregistrat un salt spectaculos în luna septembrie, însă doar comparativ cu septembrie 2019, o lună în care înmatriculările scăzuseră drastic. În realitate, piața nu și-a revenit încă din criza de coronavirus.

Piața auto din România a avut o lună cu o tendință de stabilizare, în septembrie, cu un volum total mai mic decât cel din august, respectiv 14.758 unități. Raportat la cele numai 9.084 de vehicule înmatriculate în 2019, creșterea este foarte mare, 62,46%, însă acest lucru s-a petrecut ca urmare a intrării în vigoare a normelor de emisii Euro 6d-temp, care a condus la înmatriculări masive în august și scăderi proporționale în septembrie. Pe segmentul de autoturisme, creșterea a fost și mai mare, de aproape 80%, cauza fiind aceeași. Comparativ cu august, piața de autoturisme a scăzut ușor, de la 11.157 unități, la 10.878 unități. Evoluția pieței de autoturisme în acest an arată un ușor declin, după ce în luna iulie a fost înregistrat vârful de înmatriculări.

Urmărește-ne și pe Google News
EXCLUSIV Fotografii inedite și secretele noilor Sandero și Logan. Cum a fost Dacia la un pas să depășească Renault Clio CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Fotografii inedite și secretele noilor Sandero și Logan. Cum a fost Dacia la un pas să depășească Renault Clio

Evoluția pe mărci poziționează pe primul loc, ca de obicei, Dacia, cu 3.442 unități, Renault, cu 873 unități, Volkswagen, 821 unități și Ford, 691 unități.

După trei trimestre, înmatriculările de autoturisme din România înregistrează un declin de 31,8%, cu 84.601 unități înmatriculate, comparativu cu 124.049 unități în perioada similară din 2019.

Cele mai bune rezultate, după 9 luni, au fost raportate de Dacia (-29,5%), cu 26.148 unități, VW (-21,6%), 6.682 unități, Skoda (-31,1%), cu 6.615 unități, Renault (-39,2%), cu 6.512 unități, și Hyundai (-14,5%), cu 5.119 unități, coreenii fiind, aparent, marca cu cea mai bună rezistență la impactul epidemiei de coronavirus în piața locală.

Paradoxul pieței auto din România: creștere uriașă a înmatriculărilor, în septembrie, într-o perioadă de scăderi
viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari auto
masini
piata auto
dacia
vanzari vw