Rezultatele comerciale ale Dacia pentru 2019 indică un volum record pentru ultimul deceniu pe piața locală și unul istoric la nivel global, relevă date analizate de Profit.ro.
Dacia a reușit să crească și în 2019, atât pe piața locală, cât și pe cea internațională. În România, Dacia a a livrat 55.463 de vehicule, o creștere de aproape 1.000 de vehicule față de 2018. Potrivit celor de la Dacia, aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin Programul Rabla au fost Dacia.
Modelul Logan berlină rămâne cel mai bine vândut autoturism pe piața autohtonă, cu 20.433 vehicule livrate. Versiunea break, Logan MCV, a avut 4.096 unități vândute.
Duster și-a menținut poziția de lider detașat în segmentul SUV, cu 12.795 unități vândute, din care 70% în configurație 4x4. Modelul a beneficiat în cursul anului trecut de introducerea unei noi motorizări pe benzină, de 1.0 litri și 100 CP.
O performanță foarte bună a înregistrat și modelul Sandero, ale cărui vânzări au ajuns la 11.799 unități, față de 10.218 în anul precedent. Sandero Stepway a cumulat aproape 80% din volumele livrate ale acestui model.
Pe segmentul de vehicule utilitare, cu 2.523 unități vândute, Dokker a reușit în 2019 cele mai bune vânzări de la lansarea sa pe piața din România, în timp ce Lodgy (1.056 unități), a rămas lider în segmentul monovolumelor.
Vânzări pe piețele externe
Vânzările totale ale mărcii Dacia (România, plus piețele internaționale) au atins, anul trecut, 736.570 unități. Este recordul absolut al mărcii, după ce anul tecut înregistra puțin peste 700.000 de unități vândute. În Europa (statele UE + EFTA), Dacia a comercializat 581.543 de autoturisme, și figurează pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci.
Top 10 piețe externe în 2019
1 Franța 140.568
2 Italia 88.499
3 Germania 83.518
4 Spania 70.189
5 Maroc 46.043
6 Polonia 31.809
7 Marea Britanie 30.951
8 Algeria 23.066
9 Belgia 22.500
10 Turcia 20.006