Șeful Volkswagen AG, Herbert Diess, a avertizat că producătorul auto german trebuie să-și accelereze transformarea pentru a evita să devină o altă Nokia, care și-a pierdut dominația pe piața telefoanelor mobile în favoarea Apple, transmite Reuters.
"Întrebarea importantă este: suntem noi suficient de rapizi? Dacă vom continua în ritmul actual, va fi foarte dificil", le-a spus Diess directorilor grupului german, după o întâlnire a Consiliului de Administrație, scrie Agerpres.
Mașina nu mai este un mijloc de transport, și companiile auto nu mai sunt doar producători de vehicule. "Era producătorului auto clasic a trecut", a avertizat șeful grupului german.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Avertismentul său vine într-un moment în care producătorii auto din cea mai mare economie europeană s-au confruntat în 2019 cu un an dificil, deoarece încetinirea PIB-ului a coincis cu tranziția dinspre autovehiculele echipate cu motoare cu combustie internă spre autovehiculele electrice. În plus, temerile privind escaladarea tensiunilor comerciale globale au afectat încrederea în industrie.
Volkswagen vrea să devină lider global pe segmentul vehiculelor electrice, dar se confruntă cu concurența altor producători auto, cum ar fi grupul american Tesla.
Luna trecută, Volkswagen a anunțat că în următorii cinci ani va investi 60 de miliarde de euro, cu 16 miliarde de euro mai mult decât estima anul trecut, pentru a dezvolta automobile electrice și hibride.