Vânzările Dacia pe piața din Italia au cunoscut un salt foarte mare în luna iulie, unul dintre modelele sale fiind responsabil de creșterea mai puțin obișnuită, conform datelor analizate de Profit.ro.
Dacia a obținut o creștere foarte mare în iulie, în Italia, acolo unde modelul Sandero este unul dintre cele mai populare automobile. Cu un avans de 36,21%, Dacia a fost la un pas să depășească Toyota, având un volum total înmatriculat de 9.686 vehicule, la mică distanță de cele 9.794 ale japonezilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu acest rezultat, Dacia s-a situat în iulie pe locul 3, în condițiile în care vânzările sunt dominate de marca locală Fiat, cu 10.226 vehicule.
Luna iulie nu a fost neapărat una bună pentru industria auto din Italia, deoarece mai multe mărci au raportat scăderi, inclusiv Fiat având una dintre cele mai mari scăderi din piață (-28,7%). În total, s-au vândut 124.806 autoturisme, cu 4,7% mai multe față de luna similară din 2023.
După șapte luni, cu un total de 61.726 automobile vândute, Dacia este a patra marcă din Italia, după volumul raportat, fiind depășită și de VW, care, însă, înregistrează un declin de 4 procente (volum vândut 74.470 autoturisme).
Contextul este departe de a fi unul favorabil, deoarece piața auto din Italia are un avans de numai 5,2% după 7 luni, mai multe mărci prezente având evoluții negative în prima parte a anului.
Pentru Dacia, succesul a fost susținut în special de Sandero, care în iulie a înregistrat un salt uriaș, susținut de programul local de stimulare a achiziției de mașini noi, prin casarea de vehicule uzate. Cu un total de 5.925 (din care 4.647 cu motorul ECO-G), Sandero a vândut aproape dublu față de anul trecut (cu aproximativ 2.500 de unități în plus), ajungând la finalul celor șapte luni la un volum total de 39.745 unități, cu aproximativ 10.000 mai multe decât în 2023.
CITEȘTE ȘI Carlos Ghosn susține că parteneriatul Nissan – Honda – Mitsubishi trădează o preluare mascată. Nissan ar putea „să încerce să găsească un salvator”Duster nu a reușit o performanță similară, dar volumul vândut a fost unul destul de bun, cu 3.122 unități în iulie, apropiat de cel de anul trecut, în condițiile în care noua generație se află la începutul perioadei de lansare. În iulie, din totalul înmatriculat, 2.000 de mașini au fost echipate cu motor GPL, iar 510, cu motorul 1.5 diesel, aparținând așadar vechii generații.
Celelalte două modele din gamă, Jogger și Spring, au avut volume mai mici, 708 și, respectiv, 109, în iulie, ajungând la 4440 pe cele șapte luni și, respectiv, 1299, pentru modelul electric.
CITEȘTE ȘI Uzina Mercedes din Ungaria - investiție pierdută de România - concediază angajați pe fondul trecerii la producția de mașini electriceSuccesul Daciei Sandero în Italia este vizibil, de altfel, în clasamentul celor mai vândute mașini din această țară, unde lider este celebrul Fiat Panda.
Sandero îi urmează, pe locul al doilea, fiind urmat de Citroen C3, Lancia Ypsilon, Jeep Avenger, Toyota Yaris Cross, Renault Clio, Toyota Yaris și, undeva pe locul 12, de Duster.