Strategia mărcii Renault pe segmentul de automobile electrice prevede lansarea lui Renault 5, peste aproximativ un an, și a lui Renault 4, peste aproximativ doi ani. Până atunci, marca se va baza pe cele două modele existente, Megane E-Tech și Zoe. Acesta din urmă va dispărea însă, la finalul actualei generații.
Renault încearcă să-și stabilească strategia de lansare a noii generații de automobile electrice pentru a putea recupera terenul pierdut în fața rivalilor de la VW. Prima victimă va fi Renault Zoe, un automobil care a reprezentat un succes major pentru marcă, pe segmentul electric, dar care va cădea victimă în fața noilor modele Renault 4 și 5.
Planul lui Luca de Meo, șeful Renault Group, de relansare a companiei a inclus și resuscitarea unor modele iconice. Acesta este secretul apariției lui Renault 5, o mașină care ar fi trebuit să se numească ZOE și să ducă mai departe acest nume.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acum, Fabrice Cambolive, noul COO al Renault, a confirmat că ZOE va dispărea, pentru a lăsa locul celor două modele noi. „Renault Zoe nu va mai fi disponibil. Va fi înlocuit de Renault 4 și 5”, a spus Fabrice Cambolive la Paris.
Dacă Renault 5 va fi un hatchback clasic de segment B, cu propulsie exclusiv electrică, Renault 4 va fi un crosoover cu trăsături de SUV, care ar putea fi comparat cu Duster. Numai că viitorul model va fi doar electric și ar putea lua locul lui Captur, odată cu trecerea la propulsia electrică pe toată gama. Nu în ultimul rând, o altă înlocuire posibilă ar fi cea a lui Clio, care nu are deocamdată soarta stabilită, deoarece numele are un impact destul de mare la public.
„Ne gândim în acest moment la o soluție, prin care am putea să-l înlocuim pe Clio”, a mai declarat COO-ul Renault Group.
Chiar și așa, Renault Zoe ar putea să nu dispară definitiv, pentru că producătorul francez este interesat să vândă acest model în versiune second-hand. „Analizăm posibilitatea să preluăm mașini Zoe din piață și să le vindem refurbished, la un preț foarte bun”, a mai spus numărul 2 în cadrul Renault, și a explicat că acest lucru este posibil deoarece mașinile se prezintă într-o stare foarte bună, cu bateriile la o capacitate de peste 70%.
CITEȘTE ȘI FOTO Corespondență de la Paris - Cel mai mare salon auto din Europa, dominat de mărcile franceze și de DaciaFabrice Cambolive a mai spus că Renault este interesată și de dezvoltarea rețelelor de încărcare, în care ar putea investi pentru a susține clienții mărcii, inclusiv cu o soluție de stații proprii, instalate la dealeri, care ar putea oferi energie electrică contra cost tuturor celor care vor să încarce, indiferent de marcă.
În ceea ce privește nevoia de noi SUV-uri în gamă, care să concureze cu cele ale altor mărci, Fabrice Cambolive a explicat că primul model ce va fi lansat și care ar putea fi considerat SUV este Scenic. „Ați văzut conceptul Scenic, acesta va fi electric. Va fi lansat în versiunea de serie anul viitor”.