Operatorul aerian low-cost Ryanair a raportat un profit în scădere cu 8% în ultimele trei luni ale anului trecut, în condițiile în care prețurile biletelor continuă să fie afectate negativ de supracapacitatea din industrie. Deprecierea lirei sterline în urma votului pro-Brexit a contribuit la declin, potrivit companiei irlandeze, care generează circa un sfert din vânzări pe piața britanică.
Cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa a obținut un profit net de 94,7 milioane de euro în perioada octombrie-decembrie 2016, comparativ cu un rezultat de 102,7 milioane euro în intervalul similar din 2015, conform raportului financiar prezentat luni de companie.
Ryanair a lansat 95 de noi rute în ultimele trei luni din 2016 și a inaugurat cinci noi baze, în București, Hamburg, Nuremberg, Praga și Vilnius.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În pofida creșterii traficului cu 16%, până la 28,8 milioane de pasageri, vânzările au urcat cu doar 1% în valoare, de la 1,33 miliarde euro în ultimele trei luni din 2015 la 1,345 miliarde euro, afectate de scăderea tarifelor medii cu 17%.
Prețurile au scăzut “mai repede decât am plănuit inițial”, potrivit Ryanair, care notează că “este un lucru bun pentru clienți și parteneri”.
Deprecierea lirei sterline a influențat negativ rezultatele companiei, care estimează că moneda britanică va continua să aibă o volatilitate ridicată.
“Chiar dacă vor exista oportunități de expansiune pe unele dintre aeroporturile din Marea Britanie, ne așteptăm să creștem într-un ritm mai lent decât am plănuit pe această piață și vom continua să tranferăm din capacitate pe alte piețe cheie din Europa”, se arată în raport.
În ianuarie, directorul financiar al companiei, Neil Sorahan, a opinat că Ryanair ar putea renunța la zborurile din Marea Britanie după ieșirea țării din Uniunea Europeană, mutarea fiind preferabilă demersurilor pentru obținerea autorizațiilor în vederea continuării operațiunilor pe această piață post-Brexit.
Și constructorul francez de avioane Airbus s-a arătat îngrijorat de efectele unui Brexit "dur" asupra operațiunilor companiei din Marea Britanie, unde deține o fabrică de aripi de avioane.