Comisia Europeană cedează în fața mașinilor Tesla. Tarifele vamale pentru mașinile produse în China au fost micșorate

Comisia Europeană cedează în fața mașinilor Tesla. Tarifele vamale pentru mașinile produse în China au fost micșorate
Profit.ro
Profit.ro
scris 20 aug 2024

Comisia Europeană a anunțat variantele definitive de tarife vamale pe care le propune pentru aplicarea în cazul automobilelor electrice din China. Procentele s-au diminuat pentru toate mărcile, însă cea mai mare reducere s-a aplicat pentru Tesla, care a beneficiat de "o analiză individuală" în cazul investigației CE.

FOTO Cum explică TAROM vânzarea sloturilor de la aeroportul Heathrow către cea mai bună companie aeriană din lume CITEȘTE ȘI FOTO Cum explică TAROM vânzarea sloturilor de la aeroportul Heathrow către cea mai bună companie aeriană din lume
Urmărește-ne și pe Google News

Tarifele vamale ce vor fi aplicate de Uniunea Europeană mașinilor electrice (BEV) produse în China au fost micșorate ca urmare a analizelor finale efectuate de Comisia Europeană, care a anunțat astfel propunerea definitivă de tarife. Procentele urmează să fie avizate de țările membre.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Tesla a primit o reducere la 9% a tarifelor vamale, față de 20,8% cât i s-a impus inițial, în timp ce restul companiilor au beneficiat de reduceri mult mai mici.

„Astăzi, ca parte a investigației sale antisubvenție în curs, Comisia Europeană a dezvăluit părților interesate proiectul de decizie de a impune taxe compensatorii definitive la importurile de vehicule electrice cu baterii (BEV) din China. Acest proiect de decizie reflectă comentariile primite de la părțile interesate cu privire la taxele compensatorii provizorii publicate la 4 iulie 2024, precum și încheierea unui număr de pași de investigație care nu fuseseră finalizate în etapa provizorie”, a transmis Comisia Europeană, care precizează că acest anunț este „o etapă procedurală intermediară într-o investigație privindă protecția comercială”.

După analiza eventualelor comentarii depus și votul statelor membre, decizia va fi publicată în Jurnalul Oficial al UE și va deveni obligatorie.

FOTO O nouă sesiune a programului de înnoire a parcului auto „Rabla Plus” CITEȘTE ȘI FOTO O nouă sesiune a programului de înnoire a parcului auto „Rabla Plus”

Față de valorile provizorii stabilite pe 4 iulie, CE a anunțat „o ușoară ajustare a ratelor taxelor propuse pe baza observațiilor fundamentate cu privire la măsurile provizorii primite de la părțile interesate”. Este însă vizibilă o creștere a tarifelor pentru mărcile care au cooperat în achetă. De asemenea, au fost finalizate unele investigații care erau începute pe 4 iulie.

Procentele cu care vor fi taxate mașinile electrice din China:

BYD: 17,0% (de la 17,4%)

Geely: 19,3% (de la 19,9%)

SAIC: 36,3% (de la 37,6%)

Alte companii care au cooperat în anchetă: 21,3% (creștere de la 20,8%)

Toate celelalte companii care nu au cooperat: 36,3% (de la 37,6%).

Tesla: 9% - decizie adoptată în urma analizei individuale solicitată de compania americană.

În cazul Tesla, analiza suplimentară - care a inclus și o vizită în uzina din Shanghai (foto) unde asamblează Model 3, pe care îl exportă și în Europa - a stabilit că producătorul american a beneficiat de subvenții din partea statului, dar într-o pondere mai redusă comparativ cu producătorii locali, pondere care se reflectă în valoarea taxei vamale stabilite.

De asemenea, Comisia spune că lasă posibilitatea ca mai mulți exportatori chinezi și anumite parteneriate de tip joint-venture între companii din China și producători din UE, care nu exportau încă la momentul investigației, să beneficieze de o cotă mai scăzută a taxei prevăzută pentru societățile JV. Comisia a stabilit și faptul că nu va colecta retroactiv tarifele compensatorii, pentru cele trei luni până la anunțul tarifelor provizorii.

Investigația CE a fost demarată pe 4 octombrie 2023, având ca scop stabilirea dacă și în ce măsură au impact asupra pieței auto din Europa subvențiile acordate de China producătorilor chinezi de automobile electrice. Pe 4 iulie 2024 a fost publicat rezultatul anchetei și primele taxe provizorii, instituite de la 5 iulie.

Măsurile definitive trebuie impuse în cel mult 4 luni de la instituirea taxelor provizorii, astfel că un regulament de punere în aplicare a tarifelor definitive va fi publicat în Jurnalul Oficial până la 30 octombrie 2024, cel târziu (în termen de maximum 13 luni de la deschiderea anchetei).

Comisia spune că orice măsuri potențiale vor fi în vigoare timp de 5 ani și pot fi prelungite la cererea întemeiată și printr-o revizuire ulterioară.

CE a mai transmis că plângerea depusă de China la Organizația Mondială a Comerțului nu influențează decizia luată și că cele două proceduri își urmează fiecare parcursul.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini tesla
ue