Problemele semnalate de inginerii organismului de consultanță Jaspers, angajat de România pentru asistență tehnică la realizarea autostrăzii Pitești-Sibiu, au fost rezolvate din punct de vedere tehnic, iar proiectul poate trece la etapa de dezvoltare, a anunțat vineri Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR).
Autostrada Pitești-Sibiu, cu o lungime de 117 kilometri și făcând parte din autostrada București-Nădlac (A1), este unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din România. Realizarea sa ar permite traficul neîntrerupt pe autostradă între Capitală și frontiera cu Ungaria. Autostrada ar fi prima care ar trece munții, făcând legătura între Muntenia și Transilvania, peste Munții Carpați, scrie News.ro.
La începutul acestei săptămâni, CNAIR și Ministerul Transporturilor au prezentat public traseul autăstrăzii Piteși-Sibiu, criticat de Jaspers, ca fiind varianta finală aleasă. Inginerii organismului de consultanță Jaspers au avertizat recent că soluția găsită de CNAIR nu este fezabilă din punct de vedere al construirii, accesului și operării. Compania de drumuri a prezentat public traseul cu probleme ca fiind cel ales definitiv, potrivit Digi 24.
Jaspers reclamă că unul dintre pilonii unui pod de la kilometrul 49 al viitoarei autostrăzi Pitești-Sibiu este amplasat pe Drumul Județean 703M (DJ 703M), care face legătura între comunele Perișani și Cornet din județul Vâlcea. În plus, într-un alt punct al autostrăzii, piciorul unui pod pică în albia râului Băiașu. Potrivit CNAIR, aceste probleme au fost deja studiate și rezolvate.
”Pentru zona critică cuprinsă între kilometrul 49 și kilometrul 50, aceasta a fost studiată în detaliu luând în considerare toate datele și constrângerile disponibile la etapa actuală de proiectare, considerată de proiectant, fără niciun dubiu, ca fiind construibilă și fezabilă din punct de vedere tehnic. Posibilitatea de a menține în exploatare drumul existent DJ703M a fost prezentat în secțiunea transversală actualizată inclusă în noua revizuire a raportului. Mai mult decât atât, din punct de vedere hidraulic, putem confirma că pe râul Băiașu s-au realizat calculele hidraulice acestea urmând a fi mai detaliate în etapa ulterioară, în condiții naturale și în conditii îmbunătățite, cu piloni în albia majoră, pentru a observa influența acestora în regimul de drenaj”, se arată în comunicatul companiei de drumuri.
O altă problemă semnalată de inginerii Jaspers este o soluție CNAIR care ar ignora, la kilometrul 54, intersecția cu Drumul Național 7D (DN7D), care face legătura între Curtea de Argeș, județul Argeș, și comuna Căineni, județul Vâlcea. Reprezentanții CNAIR suțin că soluția a fost deja luată în considerare, iar ea constă ”într-un re-aliniament al DN7D, inclusiv un nou pasaj superior care traversează autostrada prin intermediul structurii principale. Planul respectiv a fost actualizat și va fi prezentat în cadrul revizuirii raportului actualizat”.
Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a anunțat la începutul săptămânii că traseul final pentru autostrada Sibiu-Pitești a fost avizat, autoritățile optând pentru prima variantă, care trece prin Curtea de Argeș, apoi prin Văleni și iese în județul Vâlcea, în localitatea Racovița.
Directorul general al CNAIR, Cătălin Homor, a declarat recent că studiile de fezabilitate pentru secțiunile 1 și 5 ale viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești vor fi gata în luna decembrie a acestui an, iar în ianuarie pentru sectorul 4, urmând ca studiile pentru secțiunile 2 și 3 să fie gata vara viitoare. Ulterior, în primul semestru din anul 2018, vor începe lucrările de construcție ale autostrăzii, pe capetele de autostradă (secțiunile 1 și 5).