Vânzările de automobile Tesla au înregistrat o scădere importantă în 2024, pe una dintre piețele tradiționale ale mărcii, în Silicon Valley, epicentrul tehnologiei americane și locul în care s-a născut, practic, Tesla. Analiștii susțin că fanii mărcii au renunțat să mai cumpere mașinile Tesla din motive obiective.
Tesla a funcționat aproape un deceniu în Sillicon Valley, regiunea cunoscută pentru densitatea foarte mare de companii de tehnologie, fiind susținută în primii ani de existență de achizițiile făcute de angajații și antreprenorii de aici.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul acesta, însă, vânzările s-au degradat lună de lună, pe fondul scăderii cererii de automobile electrice în SUA și Europa. Marea deosebire între Tesla și alte mărci constă însă în evoluția diferită în Sillicon Valley. Pentru că mărcile tradiționale au înregistrat aici creșteri și de 40%, la modelele electrice, în timp ce Tesla are deja o scădere de 22%.
Motivele sunt aceleași ca peste tot în lume, dar aici sunt accentuate de spiritul celor care muncesc în companiile de tehnologie. Mașinile Tesla sunt considerate învechite, deja nu mai au un caracter de noutate și nu mai reprezintă un motiv de mândrie pentru un proprietar, atâta timp cât străzile sunt pline de mașini Tesla, atât Model 3, cât și Model Y.
Model 3 are deja mai bine de șapte ani de când a fost lansat pe piață și, chiar dacă la momentul respectiv reprezenta un vârf tehnologic pentru industria auto, prea puține îmbunătățiri au fost aduse astfel încât să poată atrage din nou atenția clienților așa cum a făcut-o la finele deceniului trecut. Mai mult, designul său atemporal a reușit să devină plictisitor, în pofida unui facelift lansat anul trecut. Model Y este mai nou, dar el nu este altceva decât un Model 3 mărit la scară pentru a fi transformat în SUV. Beneficiază de aceeași tehnologie, același design și nu mai este considerat de clienții din Sillicon Valley un produs de top, ci unul de volum.
Acestea sunt motivele pentru care mulți americani au migrat către alte mărci de mașini electrice, atât europene, cât și americane. Dar, peste acestea, s-a suprapus tendința evidentă de reîntoarcere la propulsia cu combustie, care între timp s-a electrificat aproape complet și este apreciat de clienți sub forma hibridelor și PHEV-urilor. Nu în ultimul rând, tot mai mulți clienți s-au declarat nemulțumiți de orientarea politică a lui Musk, pro-Trump, și au anunțat că nu sunt dispuși să mai susțină afacerea acestuia, după cum relatează Automotive News.
CITEȘTE ȘI Toyota continuă să investească în hibride: SUV-ul C-HR învață traseele șoferului și schimbă singur modul de rulare în orașDincolo de aceste detalii ale pieței din Silicon Valley, Tesla rămâne indiscutabil cea mai mare marcă de mașini electrice din SUA, având peste 60% cotă de piață în segmentul său. În prima jumătate de an, compania lui Musk a vândut 330.000 de vehicule în SUA, în timp ce toate celelalte mărci au vândut laolaltă 220.000 de vehicule, după cum arată statisticile consultate de Profit.ro. Dar tendința pare să se inverseze.
În al doilea trimestru al acestui an, înmatriculările Tesla Model Y din SUA au scăzut la un nivel foarte mic, mai puțin de 8.000 de unități, o scădere uriașă față de cele peste 100.000 din urmă cu un an, după cum arată datele preliminare privind înmatriculările din SUA.
CITEȘTE ȘI Companie-gigant prezentă și în România impune angajaților să revină la birouChevrolet, Ford, Hyundai și BMW au fost principalii competitori către care au migrat clienții de electrice, însă marea migrație s-a produs, de fapt, către propulsia cu combustie, unde mărcile mari, precum Toyota sau Ford, au atras cei mai mulți clienți. Seria F de la Ford a vândut ea singură mai multe mașini decât Tesla (490.000 unități), iar SUV-ul Toyota RAV4 a fost la doar câteva exemplare de aceeași performanță (320.000 unități). General Motors, liderul pieței americane de vehicule are deja, după șapte luni, 1,7 milioane de mașini vândute, Toyota are aproape 1,6 milioane, iar Ford s-a apropiat de 1,4 milioane. Tesla, în schimb, are una dintre cele mai mari scăderi, -13%, fiind depășită în acest an de Subaru, ceea ce o plasează pe locul 10, în acest an, pe piața auto din SUA.