Transportatorul de pasageri pe calea ferată CFR Călători, deținut de stat, își va plăti datoriile istorice de 1,8 miliarde lei în circa 30 de ani, în cazul în care ar obține un profit net de 60 milione lei anual, în contextul în care marja de profit este limitată la 3% din total cheltuieli, potrivit informațiilor transmise vineri de către reprezentanții companiei.
CFR Călători a încheiat anul trecut cu venituri proprii, aferente transportului feroviar, de aproape 1,2 miliarde lei, în creștere cu 7% față de 2015, și cu un profit de 1,2 milioane de lei, în linie cu rezultatele bugetate, potrivit rezultatelor preliminate trimise recent la solicitarea News.ro.
Potrivit reprezentanților companiei, abia după achitarea datoriilor istorice CFR Călători va putea să folosească banii suplimentari în achiziții de material rulant sau modernizări.
”Deși CFR Călători a înregistrat profit în ultimii ani, conform OUG 64/2001 repartizarea acestuia nu poate fi făcută către investiții, ci doar către acoperirea pierderilor. Profitul nu poate fi reinvestit decât după acoperirea pierderilor istorice acumulate de-a lungul anilor, de peste 1,8 miliarde lei”, au declarat reprezentanții companiei.
CITEȘTE ȘI FOTO 120 de români au fugit dintr-un restaurant din Spania, în grup, fără să achite nota de plată. Patron: Prima dată când pățesc așa ceva, de 35 aniAstel, achiziții de material rulant nou pot fi făcute numai din fonduri alocate de la bugetul de stat.
”CFR Călători, din fondurile proprii de investiții care reprezintă 20% din necesar, poate face mici investiții în asigurarea condițiilor optime de exploatare a unităților proprii”, au precizat reprezentanții companiei.
Aceștia au afirmat că banii din subvenții nu pot fi folosiți pentru achiziții de material rulant, compania având obligația legală de a-i utiliza pentru cheltuielile realizate cu pachetul minim de servicii contractat prin Ministerul Transporturilor.