2025 a fost primul an operațional pentru Revolut ca sucursală în România a băncii lituaniene, unde a ajuns la 4,5 milioane de clienți retail, dintr-un total de 65 de milioane la nivel mondial.
„Pe toate segmentele noi am văzut o creștere, din acest punct de vedere suntem optimiști. Ne dorim ca tot mai mulți utilizatori să folosească Revolut ca bancă principală, unde vedem loc de creștere foarte importantă”, spune Florina Moisei , director general la Revolut Bank UAB Vilnius Sucursala București.
În rândul clienților persoane fizice, Florina Moisei spune că a crescut interesul pentru segmentul de economisire, clienții fiind interesați să pună bani deoparte.
„Putem să o punem într-un context de incertitudine și că ne interesează mai mult partea de viitor”, spune Moisei.
„În zona de business avem traiectorie foarte bună în ultimii ani”, spune Iulian Boia, manager de vânzări pentru divizia business a Revolut, zonă pe care spune că banca înregistrează creșteri de 100-120% pe an.
Volumul de tranzacții lunare Revolut Business a crescut cu 43%, la 660 de milioane de euro, depozitele totale au urcat cu 35% la 150 de milioane de euro în 2025, iar facturile plătite în ultima lună cu Revolut Business au totalizat 50 de milioane de euro.
Firmele au schimbat EUR/RON de 30 de milioane de euro în ultima lună, iar 73% din totalul cheltuielilor de business ale companiilor omânești s-au realizat în străinătate în ultimul an.
„Eu sunt optimist. Angajăm în continuare, am angajat foarte mulți account executive, am adus produse noi: contul de economii, fonduri de investiții pe care le oferim companiilor care au portofoliu în euro, dolari sau lire sterline, venim cu produse noi pe zona de hedging - împotriva volatilității cursului valutar -, și aici vedem interes din partea exportatorilor, companii care au încasări în euro și vor să securizeze un curs pentru anul viitor”, spune Boia.
Din partea clienților companiei, lucrurile însă sunt mai puțin roz.
„Sincer, în zona de business văd îngrijorare din partea antreprenorilor, am simțit o precauție mai mare din zona de gestionare a bugetelor de cheltuieli - avem soluțiile acestea de expense management, carduri pe care pot fi puse limite. Dar, cu siguranță, din perspectiva companiei văd creștere. Interesul e din ce în ce mai mare și aducem noi produse”, arată Boia.
Un raport al Revolut bazat pe date interne și pe un studiu realizat de Dynata arată că 6 din 10 respondenți sunt optimiști cu privire la situația lor financiară în 2026, în timp ce 27% iau măsuri pentru a-și menține situația financiară actuală, prin economisiri și investiții. 34% vor să fie mai atenți cu deciziile financiare, 23% vor să învețe să-și crească averea și 17% vor să cheltuiască mai puțin cu ieșirile în oraș.
„Suntem optimiști pentru 2026, strict pe datele pe care le-am observat până acum”, susține și Tamer Nurla, , director general adjunct al Revolut Bank UAB Vilnius Sucursala București.
Nurla vorbește și de o maturizare a pieței de investiții, o trecere de la speculații la investiții documentate, și subliniază că doar 32% dintre români identifică lipsa banilor ca o problemă în calea investițiilor, în timp ce 21% spun că nu au suficiente informații.
Ca sursă de economisire, Revolut arată spre cheltuieli inutile, cum ar fi cele cu abonamentele neutilizate: 60% dintre consumatori recunosc că plătesc pentru cel puțin un abonament lunar pe care nu îl utilizează, în timp ce 44% au mai mult de două servicii active - streaming (38%), fitness (12%). 35% refuză să anuleze aceste servicii neutilizate, temându-se că „le-ar putea fi de folos mai târziu”, arată studiul Revolut.
Conform datelor interne Revolut, în 2025, românii au cheltuit în medie 60 de lei/tranzacție pentru abonamente și plăți recurente pentru utilități, efectuând aproape 39 de milioane de tranzacții către diferiți furnizori pentru a plăti internetul, telefonia mobilă, abonamentele la diversele servicii de streaming sau cablu tv, arată compania.
Informații din studiul Revolut și Dynata:
Abonamente și debit direct
● 44% dintre români au 1 sau 2 abonamente lunare la diverse servicii
● 38% la servicii de streaming, 28% la telefonie mobilă sau internet, 12% la săli de fitness; 11% la jocuri video/ platforme de gaming
● 48% cheltuiesc sub 100 de lei pe lună pe aceste servicii; 29% între 100 și 500 de lei/lună;
● 60% declară că plătesc degeaba cel puțin un abonament lunar; 35% spun că nu îl opresc deoarece ”ar putea să îl folosească mai târziu”
Investiții
● 32% dintre români se plâng că nu dețin suficiente fonduri suplimentare peste nevoile cotidiene pentru a investi;
● 21% nu au suficiente informații și cunoștințe;
● 19% se tem de pierderea banilor investiți;
● 10% nu au un obiectiv clar 10% spun că nimic nu îi oprește
● 9% nu se simt motivați să investească.
● 39% dintre respondenți consideră că femeile sunt cel puțin la fel de pricepute ca bărbații în a investi. Cei care susțin contrariul - 33%.
Finanțe persoanle
● 43% dintre respondenți ar vrea să fie mai disciplinați (autocontrol);
● 33% să fie mai educați financiar ca să își țină finanțele sub control;
● 23% să folosească instrumente digitale care să îi ajute cu servicii diverse (investiții, economii);
● 17% sprijin din partea familiei, apropiaților pentru a-și gestiona mai bine banii.
Inteligența artificială
● 26% dintre români spun că folosesc IA ca să economisească bani în luna cadourilor; 19% ca să fie mai creativi; 15% de curiozitate; 14% ca să economisească; 16% nu folosesc deloc AI pentru cumpărături.
● 55% dintre respondenți recunosc că IA le influențează comportamentul de consumator și modul în care cheltuiesc într-o măsură mai mică sau mai mare față de anul trecut, față de 32% care spun că nu a crescut influența IA asupra acestor aspecte ale vieții financiare.
● Cea mai mare reținere/ temere față de IA: că nu le-ar putea nimeri gusturile (15%), confidențialitatea datelor (12%), 10% că le-ar lua plăcerea de ghici ceea ce este mai potrivit; 21% nu au niciun fel de grijă
Călătorii
● 35% dintre respondenți spun că ar pleca într-o călătorie ca să se elibereze de presiunea psihică;
● 13% ca să scape de grija facturilor și a responsabilităților financiare;
● 12% de stresul de la locul de muncă; 5% pentru a uita de sarcinile din familie;
● 28% spun că nu fug în vacanță ca să scape de responsabilități.
Obiective financiare pentru 2026:
● 34% dintre respondenți vor să fie mai atenți și mai inteligenți cu deciziile lor financiare
● 23% vor să învețe să-și sporească averea/ activele financiare
● 22% să reducă din cheltuieli (mai puțin cele legate de copii)
● 17% să cheltuiască mai puțin cu ieșirile în oraș
● 15% să reducă din cheltuieli (mai puțin cele turistice)
● 14% să se lase mai puțin influențați de trendurile promovate prin social media
















