Compania germană Recaro, specializată în producția de scaune auto, a depus la tribunal cererea de insolvență, care a fost acceptată.
Schimbările majore din industria auto continuă să genereze dificultăți pentru companiile care nu reușesc să se adapteze. Recaro Automotive este cunoscută pentru scaunele auto pe care le produce, în special cele dedicate mașinilor sport și cele pentru copii. Cândva, era cea mai renumită marcă de scaune pentru automobilele de competiție, dar astăzi cererea tot mai scăzută a determinat compania să ceară administrarea specială sub protecție.
Printre clienții Recaro se numărau BMW, Ford și Volkswagen. Scaunele au fost prezente pe modele precum Ford Fiesta ST, Volkswagen Golf GTI Clubsport sau Aston Martin Valkyrie.
Reprezentanții sindicatelor, în special celebra confederație IG Metall, au anunțat că cererea a fost o supriză pentru toată lumea, astfel că au început căutarea de soluții pentru protejarea celor peste 200 de angajați din uzina germană, aflată în orașul Kirchheim.
„Suntem dezamăgiți din cauza conducerii”, a declarat șeful consiliului de întreprindere, cerând un dialog cu managementul companiei.
Recaro produce scaune auto, inclusiv scaune de tip Isofix pentru copii, dar are divizie pentru scaune de avion și de trenuri, care ar trebui să genereze venituri la fel de mari precum cele de automobile.
CITEȘTE ȘI Anvergura vânzărilor europene de mașini din China depășește așteptările: împreună, mărcile chinezești sunt peste vânzările Dacia, Ford, BMWUn număr foarte mare de companii din industria auto germană se află în dificultate, din cauza modificărilor prin care au fost nevoite să treacă în ultimii ani, atât din cauza trecerii la propulsia electrică, situație care a generat scăderea masivă a cererii pentru componentele motoarelor cu combustie și pentru transmisiile specifice, cât și din cauza schimbărilor de tehnologii în procesul de dezvoltare și producție. Numai în 2024, zeci de companii și-au cerut protecția în tribunal, din cauza imposibilității achitării facturilor sau datoriilor.
Cei mai mari producători de componente auto din Germania care au intrat în insolvență în 2024 sunt Eissmann Automotive Gruppe, care produce interioare, tapițerii, elemente de habitaclu, cu o cifră de afaceri de aproape 500 de milioane de euro și 4.500 de angajați, și Auto Kabel Gruppe, producător de cabluri auto, cu o cifră de afaceri de 250 milioane de euro și 2.600 de angajați.
Alte companii cu câteva sute până la 1000 de angajați sunt în aceeași situație, cu cereri de insolvență depuse în acest an.