Cel mai vândut model al mărcii VW, Golf 8, are șanse mari să devină unul dintre cele mai longevive automobile din istorie, dacă producătorul german va decide să-l mențină în viață până la interdicția de vânzare a motoarelor cu combustie. În prezent, compania lucrează la un nou Golf cu propulsie electrică.
Volkswagen Golf este cel mai vândut model al mărcii în acest an, revenind la volume foarte bune, după doi ani de declin, cauzat în special de prioritizarea mașinilor electrice și a SUV-urilor. Golf 8, actula generație, a fost lansat în 2020 și a primit anul acesta un facelift axat în special pe actualizarea funcțiilor și software-ului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Teoretic, ciclul de viață al acestui model ar trebui să se încheie în 2027 – 2028, însă ar fi pentru prima dată când în locul său nu mai este pregătită o nouă generație. Motivul este dat de legislația europeană care a stabilit deja că, începând din 2035, nu vor mai putea fi vândute mașini cu emisii de CO2.
Iată că vânzările bune din acest an ale lui Golf 8 au determinat managementul Volkswagen să ia în calcul prelungirea vieții acestui model cu încă 7 ani, ceea ce înseamnă că va avea o viață dublă, bazată pe cererea tot mai mare de mașini cu combustie, hibride. Modelul Golf 8 ar urma să fie vândut în paralel cu viitorul Golf Electric, care nu se știe cum va fi numit, dar există speculații privind un posibil nume ID.Golf.
Potrivit lui Kai Grünitz, director Technical Development în executivul mărcii VW, a declarat jurnaliștilor de la TopGear că Golf ar putea fi produs până în 2035. El a adus ca argument platforma MQB Evo, pe care o folosește mașina în acest moment, despre care spune că este „perfecțiunea MQB”. Singurele obstacole în menținerea în gama VW a modelului Golf 8 vor fi reglementările europene, care ar putea să ducă constrângeri pentru unele dintre motorizări sau echipamente.
CITEȘTE ȘI Anvergura vânzărilor europene de mașini din China depășește așteptările: împreună, mărcile chinezești sunt peste vânzările Dacia, Ford, BMWCel mai longeviv VW Golf din istorie rămâne însă Golf 1, care a început să fie produs în 1974 și s-a vândut până în 2009, ultima țară în care a fost fabricat fiind Africa de Sud.
Vechea conducere a Volkswagen Group, în frunte cu Herbert Diess, plănuia dispariția lui Golf din portofoliul mărcii VW, acesta fiind înlocuit, în versiune electrică, cu ID.3. Odată cu instalarea lui Oliver Blume în fruntea VW Group și a lui Thomas Schaffer la VW, planurile s-au schimbat complet, iar frânarea vânzărilor de mașini electrice a readus în atenția constructorului auto german motorizările cu combustie.