Care sunt diferențele majore între Dacia Spring și Renault K-ZE. Când sosesc în showroom primele exemplare

Care sunt diferențele majore între Dacia Spring și Renault K-ZE. Când sosesc în showroom primele exemplare
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 31 mar 2021

Campania de lansare a automobilului electric Spring a ajuns în faza în care Dacia se pregătește să deschidă comenzile propriu-zise, după ce pe 20 martie a dat startul rezervărilor (precomenzi). Cei care au plătit 100 de euro pentru o rezervare vor avea prioritate, dar va putea comanda o mașină orice client care este dispus să plătească avansul și să aștepte cel puțin câteva luni până la livrare.

VIDEO PROFIT TV - Să ajutăm business-ul. Bodea, Adrem: România are ocazia unică în 100 de ani de a-și moderniza infrastructura critică energetică. Principalele piedici CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV - Să ajutăm business-ul. Bodea, Adrem: România are ocazia unică în 100 de ani de a-și moderniza infrastructura critică energetică. Principalele piedici
Urmărește-ne și pe Google News

Directorul Dacia, Mihai Bordeanu, a declarat pentru Profit.ro că în luna mai vor fi lansate deja comenzile, care presupun prezența clientului la un dealer, semnarea unui contract și plata unui avans. Valoarea acestui avans este de 5% din prețul total al mașinii, adică minimum 905 euro. Prețul trebuie plătit indiferent dacă mașina va fi cumpărată cu ajutorul Rabla Plus, unde se acordă o subvenție de până la jumătate din prețul mașinii.

Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companiei CITEȘTE ȘI Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companiei

Pentru a putea susține aceste comenzi așa cum este normal, Dacia va aduce în showroom-uri primele exemplare Spring, ce vor fi la dispoziția clienților inclusiv pentru teste. Odată plătit avansul, dealerii vor transmite bonul de comandă către companie, pentru a fi înregistrat în sistem și la uzină. Livrarea, în schimb, nu se știe când va fi făcută. Primele automobile pentru clienții persoane fizice vor ajunge în România în luna septembrie. Aceasta este promisiunea celor de la Dacia – Renault, dar nu au reușit să spună și ce volum va fi disponibil. Producția acestui model este asigurată de uzina eGT New Energy Automotive, un joint venture realizat între Renault-Nissan și Dongfeng, care este ocupată într-o măsură destul de mică, potrivit informațiilor privind vânzările din China.

Gartner Magic Quadrant 2021: Ericsson, lider în infrastructura de rețea 5G CITEȘTE ȘI Gartner Magic Quadrant 2021: Ericsson, lider în infrastructura de rețea 5G

În fabrica din Hubei, ridicată cu investiție Renault (25%) – Nissan (25%) -Donfeng (50%), ar fi trebuit să fie construite mai multe modele. Între acestea, Renault City K-ZE (FOTO) era pariul mărcii franceze pentru piața electrică din China. Lansat în septembrie 2019, modelul a fost vândut în 2.658 exemplare în acel an, după care a fost oprit din fabricație, lucru mai puțin cunoscut. Renault a decis să se retragă de pe piața chineză, menținând acolo doar vanurile comerciale electrice, produse cu partenerii de la Jinbei. Așa a rămas disponibil locul de producție din Shiyan, Hubei. Dar partenerii de la Dongfeng au lansat și ei propriile versiuni ale lui K-ZE, sub patru nume diferite. Venucia e30 este cel mai ieftin, celelalte fiind Aeolus EX1, Forthing T1 și Glory E1. Toate au avut prețuri de sub 10.000 de dolari, după aplicarea subvențiilor acordate de statul chinez. Însă toate aceste modele la un loc n-au reușit să vândă anul trecut cât vindea Renault K-ZE în două luni, după lansare. În aceste condiții, problemele de producție nu au legătură cu cererea pe piața chineză, ci mai degrabă țin de relațiile dintre Renault și Dongfeng.

FOTO Mașinile care circulă în România îmbătrânesc foarte repede, comparativ cu alte țări din UE CITEȘTE ȘI FOTO Mașinile care circulă în România îmbătrânesc foarte repede, comparativ cu alte țări din UE

Dacia Spring a fost anunțat în premieră în urmă cu un an și este un automobil electric dezvoltat direct din Renault K-ZE. S-a scris foarte mult despre această similitudine, însă puțină lume știe că între cele două automobile există o serie de diferențe importante, care au avut ca scop, în primul rând, creșterea nivelului de siguranță, conform legislației europene.

Renault K-ZE

Renault K-ZE

Așa cum ne-a declarat Régis Macaluso, Dacia Product Manager, sunt mai multe diferențe notabile între cele două modele. Sistemul de frânare automată de urgență, AEB, este cea mai importantă dotare de siguranță, care nu s-a regăsit nici pe Renault City K-ZE, nici pe derivatele chineze ale acestui model. Acesta funcționează la viteze peste 7 km/h, cu ajutorul sistemului de senzori, și controlează frâna autovehiculului în cazul iminenței unui impact. Într-o primă etapă, mașina acționează frâna pentru a reduce viteza și avertizează șoferul acustic și vizual despre posibilitatea producerii unui accident. În etapa a doua, mașina frânează complet, reducând astfel la minim efectele unui accident rutier. Sistemul de frânare de urgență funcționează doar în cazul unui vehicul, nu și cu bicicliști sau pietoni.

VIDEO&FOTO TEST DRIVE - PREMIERĂ Profit.ro pentru România: Am condus Dacia Spring pe cea mai frecventată navetă din țară: București - Ploiești CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO TEST DRIVE - PREMIERĂ Profit.ro pentru România: Am condus Dacia Spring pe cea mai frecventată navetă din țară: București - Ploiești

A doua echipare suplimentară de siguranță este ranforsarea protecțiilor din ușile mașinii, astfel încât, la un impact lateral, pasagerii să fie mult mai protejați. Dar și mai importantă este echiparea cu șase airbaguri, din care patru în față, frontal și lateral, precum și două de tip cortină în spate, pentru pasageri. Renault K-ZE, versiunea entry, avea doar două airbaguri frontale. Mașina francezilor pentru chinezi nu avea nici ESP, care este obligatoriu în Europa, astfel că putem înțelege și creșterea de preț, dar și pe cea de greutate: 921 kg K-ZE, față de 1.300 kg Spring.

Reprezentanții Renault au explicat, la conferința de presă din timpul primul test-drive din România, că la Spring a fost schimbată și bateria, față de cea de pe K-ZE. La modelul Dacia, bateria are aceeași capacitate, 27,4 kWh, dar este produsă de Sunwoda, companie chineză cu care Nissan are un parteneriat mai vechi în China și împreună cu care produce bateriile pentru LEAF.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia spring
renault k-ze
test drive dacia spring
baterie dacia spring
comenzi dacia spring
prețuri dacia spring