Mărcile auto istorice reușescă să-și păstreze o poziție onorabilă pe piața chineză de automobile, chiar dacă ofensiva brandurilor locale este din ce în ce mai agresivă. BYD este deja de mai mult timp liderul pieței, însă mărcile europene și japoneze nu renunță la luptă.
Volkswagen a reușit să-și păstreze poziția a doua în vânzări, în spatele celor de la BYD, care au preluat titlul de lideri ai pieței auto din China încă din primul trimestru al acestui an. Momentul a fost sărbătorit de chinezi și marcat de presa internațională, după mai mult de un deceniu de dominație al germanilor. BYD domină în acest moment nu doar vânzările din China, ci și vânzările de vehicule electrificate la nivel global.
În august, chinezii de la BYD au vândut, potrivit datelor oficiale publicate de Asociația Constructorilor de Autovehicule din China, 230.100 autoturisme, după o creștere de 36,2%, urcând cota de piață la 12% din totalul vânzărilor de autoturisme noi din această țară. Brandul german VW, afectat de o scădere de circa 6 procente, a vândut 195.600 autoturisme, astfel că s-a mulțumit cu locul al doilea și o cotă de piață de 10,2%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Japonezii de la Toyota, liderii globali ai industriei auto, s-au clasat pe locul al treilea, cu 155.500 autoturisme, înregistrând de asemenea o scădere de aproape 6 procente. Cota de piață a japonezilor s-a redus la 8%, după ce în anii anteriori înregistra valori peste 10 procente. Pe locul al patrulea s-a aflat tot un brand japonez, apreciat de clienții din China, Honda, care a vândut puțin peste 102.000 de autoturisme, însă cu o scădere de aproape 25% față de volumul de anul trecut. Mărcile locale Changan și Geely nu au reușit să urce decât pe locurile 5 și, respectiv, 6, cu 82.300 și 77.000 de autoturisme vândute.
Marca americană Tesla s-a clasat pe un important loc șapte, având în vedere că vinde doar mașini electrice, volumul vândut fiind de 64.700 unități, peste volumul total înregistrat de BMW și Mercedes, care vând și mașini cu combustie.
Pe segmentul electric, aceeași marcă BYD domină piața, cu 123.800 autoturisme și o cotă foarte mare, de 25,2%, Tesla aflându-se pe locul al doilea, cu cele 64.700 unități și o cotă de piață de 13,1%.
Următoarele locuri în clasamentul celor mai vândute mărci din segmentul electric sunt chinezești, până la locul 10, unde se află VW, cu puțin peste 13.000 de autoturisme electrice vândute în luna august.
Singura performanță obținută de o marcă occidentală, Tesla, este cea din clasamentul celor mai vândute modele, unde Model Y a fost lider, cu 51.100 unități, depășind modelul BYD Qin Plus, cu 39.800 unități. VW se află în top cu două modele produse exlclusiv pentru piața chineză, Lavida, pe locul 4, și Sagitar, pe locul 9.