Șeful BYD, Wang Chufu, și președintele Uzbekistanului au marcat startul producției, de la distanță, din China, a uzinei pe care constructorul chinez a construit-o în Uzbekistan. Fabrica va produce unul dintre modelele cu propulsie plug-in hybrid ale mărcii BYD.
Uzbekistanul este una dintre țările care au reușit să atragă o investiție importantă a companiei chineze BYD, pentru producția de autovehicule. Președintele acestei țări, Shavkat Mirziyoyev, a mers până în China de unde a pornit simbolic uzina, alături de Wang Chufu. Cei doi au anunțat că BYD a vândut deja 10.000 de vehicule pe piața din Uzbekistan.
Sistemul prin care BYD a investit în Uzbekistan se aseamănă cu cel prin care China a reușit să atragă investiții majore, în urmă cu două decenii, din partea europenilor și americanilor, prin intermediul companiilor mixte, în care firmele de stat se asociază cu investitorii străini. În acest fel Uzavtosanoat JSC, companie de stat, este acționar cu 50% din acțiuni la fabrica BYD.
BYD are un plan ambițios de extindere, fiind semnate acorduri sau demarate investiții în mai multe regiuni, inclusiv în Europa, unde a ales Ungaria pentru prima uzină regională. În Indonezia, BYD va investi 1,3 miliarde dolari, într-o nouă fabrică, iar în Brazilia a fost confirmată o altă fabrică de automobile. Tahilanda și Mexic au fost de asemenea vehiculate pentru potențiale investiții ale BYD.
Compania Build Your Dreams (BYD) produce atât mașini hibride cu încărcare, cât și vehicule complete electrice. Anul trecut a vândut peste 3 milioane de autovehicule, din care aproximativ jumătate au fost complet electrice. În ultimul trimestrul al anului, cu peste 520.000 de mașini electrice livrate, BYD a depășit Tesla și a devenit cel mai mare producător de automobile electrice din lume.
În Europa, BYD a intrat cu trei modele complet electrice, Atto 3, Seal și Dolphin, SUV-ul Atto 3 fiind și primul care va fi fabricat în Ungaria, având astfel avantajul porducției locale, chiar în interiorul Uniunii Europene.