BMW Group România a instalat în parcarea subterană a mallului Băneasa Shopping City două stații de încărcare pentru automobile electrice, la care accesul este gratuit.
Cele două stații de încărcare sunt Type 2, curent alternativ, fiecare cu putere 11 kW, și sunt instalate în colaborare cu Băneasa Developments, proprietarul parcului comercial. BMW a mai instalat în cadrul acestui parc o stație de 50 kW în zona birourilor din Băneasa Business and Technology Park. Aceasta a devenit una din cele mai folosite stații din București, cu peste 800 de încărcări în 2017 și peste 11 MW de energie livrați numai în acest an.
BMW Group România a decis să ofere aceste stații vizitatorilor mallului deoarece marea majoritate a posesorilor de automobile electrice din România dețin un BMW i3, marca bavareză find lider de piață pe acest segment.
„Avem un istoric foarte bun de proiecte comune cu echipa Băneasa Shopping City și Băneasa Developments. Prima stație instalată se dovedește tot mai populară, un reper pentru Nordul Bucureștiului. Vrem să construim pe baza acestui parteneriat, iar zonele comerciale sunt deosebit de interesante în acest sens. Aici clienții staționează pe perioade de peste o oră, este momentul perfect pentru încărcare”, explică Dana Popescu, brand manager BMW i.
Colaborarea cu Băneasa Shopping City vine după ce anul trecut, în iulie, a fost instalată o stație de mare putere, de 50 KW curent continuu (DC). În acest an, stația a livrat peste 11 MW în peste 800 de încărcari. Aceasta reprezintă energie suficientă pentru un BMW i3 să înconjoare Pământul de aproape două ori la Ecuator și o reducere a emisiilor de CO2 cu aproximativ 5 tone prin folosirea automobilelor electrice în locul celor convenționale*.
BMW recomandă posesorilor de automobile electrice să nu încarce bateria mașinii la maxim la stațiile din mall. „În contextul în care automobilele electrice scad puterea de încărcare exponențial după un nivel de 80% al bateriei, recomandarea noastră este ca utilizatorii să nu staționeze mai mult de acest nivel, pentru a câștiga timp și a lăsa disponibilă stația de încărcare pentru alți utilizatori. Acum observăm că aproximativ 3 din 4 încărcări trec de pragul de 80%”, explică Dana Popescu.
BMW Group are o politică consistentă la nivel global de susținere a infrastructurii de automobile electrice, cu investiții importante în Statele Unite și Europa. În acest context, proiectul regional NEXT-E, realizat în parteneriat cu MOL, E.ON, Nissan și cu finanțare europeană, își propune să amplaseze 40 de stații de mare putere până la finalul anului 2020 în România.