BMW se retrage de la Salonul din Detroit, urmând celor de la Mercedes-Benz. Salonul s-ar putea muta toamna

BMW se retrage de la Salonul din Detroit, urmând celor de la Mercedes-Benz. Salonul s-ar putea muta toamna
scris 27 mar 2018

BMW a anunțat că nu va participa la Salonul auto din Detroit, ediția din 2019, motivând că „explorează platforme și formate alternative”. Anterior, Mercedes-Benz anunțase că nu va participa la ediția viitoare a salonului.

Tot mai multe companii aleg să se retragă de la saloanele importante de pe mapamond, iar Detroit, cel mai mare eveniment al industriei auto, este una dintre victimele acestor noi strategii. BMW a confirmat că nu va participa la ediția din 2019 a salonului american, motivând doar pirn faptul că „BMW Group examinează constant prezența la saloane și alte angajamente, în timp ce explorează platforme și formate alternative”, se arată într-un comunicat al companiei.

Urmărește-ne și pe Google News

Industria auto se confruntă cu o decizie grea din acest punc de vedere, dat fiind faptul că internetul a schimbat total sistemul de căutare și informare folosit de clienții potențiali. Dacă în secolul tercut, saloanele auto erau singura metodă prin care publicul putea să afle despre noutățile producătorilor de automobile, înainte ca acestea să ajungă în showroom-uri, acum comunicațiile digitale stau pe primul loc în metodele de informare, iar achizițiile online au început să devină realitate.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
GALERIE FOTO Mașini spectaculoase, o premieră mondială și câteva concepte, vedetele SIAB 2018 CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Mașini spectaculoase, o premieră mondială și câteva concepte, vedetele SIAB 2018

Salonul din Detroita fost deja văduvit de prezența unor nume importante, anul acesta, când Porsche, Jaguar și Land Rover, dar și Mazda, au ales să nu participe. Iar Mercedes-Benz a anunțat că va participa anul viitor.

Și la saloanele europene majore, din Paris și Frankfurt, au fost absențe importante la ultimele ediții, iar argumentul neoficial pleacă de la costurile de participare. Dincolo de prețul pe care companiile îl plătesc pentru a închiria spațiile, întreaga participare, cu decorarea standului și transportul mașinilor, personalul prezent, toate generează costuri uriașe, care nu se mai regăsesc în gradul de expunere. Altfel spus, cu aceeași bani, companiile consideră că pot comunica mai eficient pe alte canale. Mai există însă un detaliu, despre care se vorbește tot mai insistent. Constructorii caută fonduri în toate direcțiile pentru a-și putea finanța dezvoltarea vehiculelor electrice și a susține dispariția dieselurilor.

Organizatorii salonului din Detroit sunt deja în fața unei dileme. Să renunțe la salon sau să-l mute în toamnă, când vremea este mai favorabilă, iar constructorii au programate, de obicei, noutățile.

viewscnt
Afla mai multe despre
detroit
saloane auto
bmw
mercedes benz