BMW i Ventures, divizia de investiții a grupului german, a confirmat o rundă de investiții de 16,1 milioane de dolari în startup-ul DeepDrive, care a revoluționat propulsia electrică cu inovații care aduc creșterea autonomiei și a performanțelor mașinilor electrice.
BMW i Ventures se alătură celor de la Continental, UVC Partners și Bayern Kapital ca investitor în DeepDrive, o companie fondată în urmă cu zece ani, care încearcă să revoluționeze sistemele de propulsie electrică.
Cel mai important produs al companiei este motorul dual, care generează un cuplu mărit, are un consum de materiale mai scăzut, o uzură mai mică și o densitate a puterii mult mai mare decât motoarele existente.
CITEȘTE ȘI VIDEO Prima rachetă imprimată 3D nu a reușit să ajungă pe orbităAceastă tehnologie a fost utilizată pentru dezvoltarea unui alt produs major pentru industria auto, motorul în roată, care este integrat, practic, în structura roții. Acesta are integrat invertorul care generează energie la frânare, oferă o eficiență mărită cu 20% care se transformă într-o autonomie mai mare a bateriei și are costuri de utilizare mai mici.
Motorul în roată al celor de la DepDrive poate funcționa cu diferite valori ale tensiunii, oferind soluții pentru orice tip de vehicul. Cel mai mic produs este cel de 14 inci, care poate fi integrat în vehicule de tip Twizzy, oferind un cuplu de 300 Nm și o putere maximă de 18 kW (24 CP), un randment de 94% și o greutate de numai 13 kg.
Practic, un vehicul ușor poate folosi două astfel de motoare pe roțile motrice, având la dispoziție o putere însumată de 48 CP. Compania spune că puterea și cuplul pot fi setate în funcție de necesități. Următorul produs este cel de 19 inci, cu un cuplu uriaș, de 1250 Nm și o putere maximă de 125 kW (167 CP) pe o singură roată. R
andamentul este și mai mare, 97%, iar greutatea ajunge la 32 de kg. Motorul poate integra sistemul de frânare al roții și poate fi utilizat pe mașini compacte sau medii, oferind autonomii mărite. Cel mai mare motor produs este cel cu 2.400 Nm cuplu maxim și 250 kW putere maximă, la doar 37 de kilograme.
DeepDrive produce și motoare centrale, de tip dual motor, cu un cuplu de 700 Nm respectiv un cuplu pe ax de 4800 Nm și o putere de 300 KW, totul la o greutate totală de 30 kg. Motorul poate beneficia de cutie de viteze cu 4 până la 8 trepte.
CITEȘTE ȘI Planul divizării Dacia - Românii acționari minoritari vor deveni proprietari în una din cele mai mari companii globale de motoare și cutii de viteze, alături de giganții Geely și Aramco. Uzina Mecanică - evaluată la 1,2 miliarde lei„Prin arhitectura sa patentată și unică a motorului electric, DeepDrive ar putea stabili noi standarde pentru mobilitatea electrică", a declarat Marcus Behrendt, director general la BMW i Ventures. "Motoarele electrice extrem de eficiente oferă avantaje majore în ceea ce privește masa, costul și spațiul. Ele permit dezvoltarea următoarei generații de automobile electrice eficiente și care economisesc resurse.
Tehnologia de motor electric de la DeepDrive este concepută pentru o producție la scară accesibilă și rentabilă. Suntem încântați că implicarea noastră poate ajuta ca această nouă tehnologie să se dezvolte."
Echipa DeepDrive lucrează cu opt dintre primii 10 producători de echipamente originale (OEM) și urmează să producă în versiune de serie motoarele până în 2026, cu ajutorul capitalului atras.
Cofondatorul și directorul executiv Felix Pörnbacher a declarat: "Credem că tehnologia noastră va revoluționa electrificarea automobilelor. Cu tehnologia noastră cu rotor dublu suntem semnificativ mai rentabili și mai eficienți în utilizare, modelând mobilitatea electrică de mâine. Cererea pentru dezvoltarea noastră arată că suntem pe drumul cel bun. Dorim să mulțumim BMW i Ventures, divizia de fonduri de investiții corporate a Continental și celorlalți investitori pentru încrederea lor", Felix Pörnbacher, cofondator și director al companiei DepDrive.