Dacia anunță lansarea la nivel european a versiunii Cargo a modelului electric Spring, o versiune prezentată în 2020, la premiera mondială a acestui vehicul, dar care a întârziat să apară. Piața din România mai are de așteptat până la lansarea acestei versiuni.
Dacia revine pe piața vehiculelor utilitare ușoare, după ce ieșise din acest segment prin oprirea producției Dokker. Intrarea este susținută de noua versiune Dacia Spring Cargo, o mașină care folosește caracteristicile principale ale modelului de pasageri, dar este vândută fără bancheta spate și cu o configurație de opțiuni de bază.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În acest fel, Spring Cargo poate asigura 1000 de litri spațiu de încărcare, cu o sarcină de 350 kg, cu valori similare de autonomie precum versiunea de pasageri. Asta înseamnă că Spring Cargo poate deveni un automobil util rețelelor de livrări din zona urbană, în special în sectoarele cu străzi mici și acces dificil pentru camioane sau vanuri de mari dimensiuni.
Potrivit primelor informații transmise de Dacia, Spring Cargo este omologat N1, ca vehicul utilitar, având plasă despărțitoare între scaunele din față și spațiul de marfă și inele de ancorare a bagajelor.
„În mai puțin de 2 ani, Dacia Spring a devenit unul dintre liderii pieței vehiculelor electrice din Europa. Prezentat la Salonul de la Bruxelles la începutul anului, Spring ELECTRIC 65 în finisaj Extreme îmbogățește oferta Spring cu un motor mai puternic. Sosirea Spring Cargo va permite, la rândul său, profesioniștilor să se bucure de o viață simplă și practică 100% electrică în fiecare zi”, a declarat Xavier Martinet, director de vânzări și operațiuni Dacia.
Deocamdată nu există informații privind prețul Spring Cargo, această versiune comercială nefiind disponibilă, pentru moment, pe piața din România.
CITEȘTE ȘI Uzina Dacia din Mioveni: creștere a cifrei de afaceri cu 20%, plus 26% la profitPotrivit datelor Dacia, modelul electric Spring a înregistrat până în acest moment un număr de 108.000 comenzi, de la lansarea sa din 2021. Anul trecut, 48.900 de cumpărători și-au primit automobilul Spring comandat, astfel că modelul a devenit al treilea cel mai vândut vehicul electric din Europa, pe segmentul de retail. Odată cu încetarea crizei de semiconductori, producția din uzina din China a Dongfeng, care asamblează Spring, a început să crească, astfel că termenele de livrare au început să se scurteze, iar mașina să fie disponibilă și cu livrare din stoc.
După cum arată statisticile Dacia, numărul mediu de kilometri parcurs de posesorii de Spring este de 31 km, cu 68% dintre utilizatori care parcurg sub 30 km zilnic. Cu un număr mediu de 5,4 drumuri făcute pe zi, Spring a devenit mașina principală a familie pentru 90% din utilizatori. Viteza medie înregistrată de șoferii Spring a fost până acum 26 km.
Dacia Spring a fost desemnată de GreenNCAP, în urma testelor realizate, ca vehiculul electric cel mai eficient din Europa, cu un consum real mediu de 18,5 kWh/100 km, respectiv un minim de 16,2 kWh/100 km și un maxim de 23 kWh/100 km (în regim de autostradă), valori mai mici decât cele ale Tesla Model Y sau NIO eT7. Consumul declarat de constructor este de 13,2 kWh/100 km, iar autonomia oficială este de 230 km.