BMW Group investește într-o nouă fabrică ce va fi dedicată vehiculelor electrice. Este vorba despre uzina din Regensburg, care până acum producea automobile cu combustie și componente pentru acestea.
BMW a anunțat că va extinde capacitățile de producție din Germania pentru vehiculele cu propulsie electrică. Potrivit constructorului german, din 2021 vor fi produse (acoperite) la uzina din Regensburg celulele de baterii pentru acumulatori de înaltă tensiune, iar din 2022 vor fi asamblate bateriile complete. BMW spune că va investi peste 150 de milioane de euro în această uzină pentru modificarea liniilor de producție.
„Mobilitatea electrică determină în mod substanțial creșterea pentru BMW Group, iar această dezvoltare este reflectată și în producția noastră de trenuri de rulare electrice. În 2020, ajungem la turație maximă cu producția de sisteme de propulsie electrice", a explicat Michael Nikolaides, director de planificare și producție pentru sisteme de propulsie electrică.
BMW și-a dublat în acest an capacitatea de producție a bateriilor de înaltă tensiune, în cadrul companiei BMW Brilliance Automotive, care a deschis un nou centru de baterii în China. Mai mult, în septembrie, BMW Group a anunțat că va produce module de baterii la uzina BMW Group din Leipzig cu începere din 2021.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Dacia lansează versiunea de serie Duster Pick-upÎn total, BMW Group investește circa 750 de milioane de euro la uzinele sale din Dingolfing, Leipzig și Regensburg până în 2022, pentru extinderea capacității de producție a componentelor pentru automobile electrificate.
În acest moment, uzina din Regensburg produce deja două modele electrificate, plug-in hybrid, X1 și X2. „Acoperirea celulelor de baterii și producția bateriilor de înaltă tensiune vor juca un rol important în această tranziție”, a declarat directorul uzinei, Frank Bachmann. Acoperirea celulelor este o procedură tehnică ce le oferă o robustețe mecanică mai mare și o conductivitate termică mai bună. Aceasta permite o izolare și o răcire îmbunătățite ale celulelor de baterii mai puternice pentru a cincea generație a trenului de rulare electric.
Cum se fabrică bateriile
Procesul de producție a bateriilor de înaltă tensiune constă din două pași principali, în cadrul unui proces automatizat. În primă fază, celulele litiu-ion sunt supuse unui proces de curățare a plasmei. Echipamentul special dezvoltat acoperă celulele pentru a asigura izolarea optimă. Apoi, celulele de baterii sunt asamblate în unități mai mari, cunoscute drept module de baterii. BMW Group procură celulele de baterii de la parteneri care le produc în conformitate cu specificațiile precise ale companiei.
CITEȘTE ȘI EuroNCAP a testat automobilul electric VW ID.3, într-o sesiune specială, cu o singură mașinăModulele de baterii sunt montate ulterior într-o carcasă de aluminiu, alături de conectorii auto, unitățile de control și cele de răcire. Dimensiunea și forma carcasei din aluminiu, precum și numărul de module de baterii utilizate variază în funcție de varianta de automobil.
Până acum, bateriile de înaltă tensiune pentru toate automobilele electrificate ale mărcilor BMW și MINI au fost produse în trei facilități interne de producție: la Dingolfing, Spartanburg (SUA) și Shenyang (China). În Thailanda, BMW Group a localizat producția bateriilor de înaltă tensiune pentru uzina din Rayong într-un proiect de colaborare cu Dräxlmaier Group. Noua producție a componentelor de baterii și a bateriilor de înaltă tensiune la uzinele BMW Group din Regensburg și Leipzig se va alătura acestei rețele.
Compania produce, în același timp, motoare electrice la uzina din Dingolfing și la uzina din Landshut.