Cel mai popular automobil electric al momentului, VW ID.3, a fost testat de organizația independentă EuroNCAP, fiind prima sesiune de teste după perioada de carantină din acest an. Automobilul dezvoltat de VW pe platforma electrică MEB vine cu o premieră pentru acest tip de teste: este singurul automobil în cadrul unei sesiuni de testări și singurul automobil testat în acest an.
Pandemia de coronavirus a pus probleme nu doar industriei auto, ci și activităților din jurul acestei industrii. Testele de siguranță EuroNCAP, desfășurate sub egida unei organizații independente, au fost suspendate în 2020, din cauza condițiilor de distanțare impuse de statele europene.
După o sesiune de teste ale sistemelor de asistență, care au cuprins mai degrabă date preluate de al automobile testate în anii anteriori, EuroNCAP a publicat acum și primul test al unui automobil din acest an. Este vorba despre un automobil special, fiind vorba despre o mașină electrică, primul model de acest gen dezvoltat de VW pe platforma MEB. Având în vedere tendința de creștere a interesului publicului pentru vehiculele electrice, este normal ca interesul pentru testele privind siguranța mașinilor propulsate de baterii să fie la fel de mare. Și asta cu atât mai mult cu cât există unele pucnte sensibile ale acesto vehicule: bateriile, care au un risc ridicat de a deveni sursă de incendii într-un eventual impact.
Testele de impact ale VW ID.3 au risipit temerile publicului, scorurile fiind printre cele mai mari, cu atât mai mult cu cât testele EuroNCAp au devenit și mai dure în acest an. Scorurile primite de ID.3 sunt următoarele: pentru protecția pasagerilor adulți (locurile din față) – 87%, pentru protecția copiilor (locurile din spate) – 89%, pentru protecția pietonilor și bicicliștilor (71%), asistență pasivă (88%).
CITEȘTE ȘI Dacia a anunțat în premieră prețul modelului electric SpringScorul general primit a fost de cinci stele, fiind unul ditnre cele mai bune scoruri ale acestor teste. Automobilul testat a fost echipat cu airbaguri pentru cap, pentru torace (doar față), sistem Isofix, precum și diferite sisteme gen pretensioner centură și reminder. De asemenea, frânarea de urgență AEB pentru pietoni și cicliști, precum și cea pentru mașini au contat la scorul pentru safety assist.
„Mașina a trecut cu merit la testele EuroNCAP, cu rezultate bune în toate zonele vizate”, se arată în comunicatul celor de la EuroNCAP. „Sistemele de evitare a impactului precum AEB sunt standard, iar siguranța post-impact este acoperită de frânele Multi-Collision Brake, un sistem care aplică frînarea după o coliziune pentru a preveni alt impact, și de sistemul avansat e-Call”.