BMW Group a fost afectată de efectele WLTP în septembrie, laolaltă cu ceilalți constructori auto, dar a reușit să mențină la un nivel redus scăderea din Europa. Până acum, compania păstrează un avans ușor față de 2017 și speră la un rezultat stabil la sfârșitul anului.
BMW Group a înregistrat o scădere de 0,8% în luna septembrie, ceea ce înseamnă că a reușit să amortizeze destul de bine efectul dezastruos al introducerii procedurilor WLTP la 1 septembrie. Compania a livrat 237.781 vehicule în luna a noua, respectiv 1,83 milioane de vehicule pe intervalul ianuarie - septembrie, ceea ce înseamnă că păstrează o creștere de 1,3% față de anul trecut.
„În fața unei combinații de provocări excepționale, am obșinut rezultate stabile”, spune Pieter Nota, șeful vânzărilor din Consiliul de Administrație al BMW AG și șef al brandului BMW. „Trimestrul al treilea a fost semnificativ afectat în Europa de distorisiunile pieței cauzate de introducerea noilor proceduri de testare WLTP la începutul lunii septembrie. Așa cum ne-am planificat cu mult înainte de schimbările WLTP, toate modelele curente au, virtual, aprobarea tip și sunt disponibile pentru livrare”.
A existat însă și o parte pozitivă a acestor evenimente din industria auto. „Septembrie a fost cea mai bună lună pentru vânzări electrice, cu livrări mai mari cu peste 40% de la începutul anului, astfel că rămânem pe drumul către ținta de 140.000 vehicule electrificate până la sfârșitul anului”, a mai precizat Nota.
CITEȘTE ȘI TABEL Înmatriculările de autoturisme din România s-au prăbușit, cea mai mare scădere din EuropaLivrările mărcilor BMW i, MBW iPerformance și MINI Electric s-au ridicat la 14.559 vehicule, cu 35% mai multe decât în luna similară din 2017. În cele 9 luni care au trecut din 2018, grupul a vândut 97.543 vehicule electrificate, cu 42% mai multe decât anul trecut.
Pe mărci, situația a fost diferită, din punct de vedere al evoluției. BMW a înregistrat o creștere la nivel global, în septembrie, +0,8%, respectiv 200.710 unități vândute, iar de la începutul anului volumul total se ridică la 1,56 milioane unități, cu 1,9% mai multe. Compania nu a publicat date despre scăderea din Europa a mărcii, aceasta având cea mai mare contribuție în rezultatul final al grupului (-4,9%) pe continent.
MINI a încheiat luna noua cu o scădere destul de mare, -9,2% (36.731 unități), cu un rezultat de asemenea negativ pe primele trei trimestre (-2%, 265.935 unități).
Rolls Royce este marca cu rezultatele cele mai bune, o creștere de 23,2% în septembrie (340 de vehicule) și 13,5% în toate cele nouă luni (2659 unități).