BMW Group a anunțat rezultate pozitive pentru prima jumătate a anului, chiar dacă cifrele sunt foarte apropiate de cele de anul trecut. În iunie, compania bavareză a avut 0,7% creștere, iar pe primele șase luni, 0,8%.
Vânzările de automobile al BMW Group la nivel mondial au crescut cu 0,7% față de iunie 2018, la 240.674 de automobile BMW, MINI și Rolls-Royce ajungând pe intervalul ianuarie - iunie la 1.252.837 de unități (+0,8%), depășind astfel, pentru prima dată în istorie, pragul de 1,25 milioane de mașini în prima jumătate a anului. BMW face referire la un cotnext de volatilitate pe multiple piețe de pe glob.
"Lansarea modelelor noastre a avut un impact pozitiv clar asupra rezultatelor de vânzări, iar noile automobile primesc un răspund pozitiv din partea clienților. În prima jumătate a anului, am putut contracara tendința și am crescut vânzările peste media pieței, obținând astfel o nouă cotă de piață", a declarat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG și responsabil pentru clienți, mărci și vânzări.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Marca BMW, principalul motor al business-ului, a crescut cu 1,4% în iunie, ajungând la nivelul de 203.523 de livrări globale. În prima jumătate a anului vânzările mărcii au ajuns la 1.075.959 de automobile, adică o creștere de 1,6%, cu noi recorduri pentru marcă. Modelele BMW X noi sau revizuite continuă să fie cei mai importanți vectori de creștere ai mărcii, cu vânzări globale ale BMW X2 mai mari cu 19,1% în iunie, în timp ce BMW X3 a înregistrat un salt de 66,6%. Livrările BMW X4 au crescut cu 70,8%. În prima jumătate a anului, 467.134 de modele BMW din familia X au ajuns la clienți, reprezentând 43,4% din totalul vânzărilor mărcii; anul trecut, procentul a fost de numai 35,8%.
Vânzările BMW i au crescut cu 22,0% în prima jumătate a anului, cererea pentru BMW i3 înregistrând o evoluție de 21,2% în aceeași perioadă. Vânzările modelului BMW Seria 5 plug-in hybrid au crescut cu 43,4% în primul semestru al anului, în timp ce livrările MINI Cooper SE Countryman ALL4 au urcat cu 55,8%. Cu toate acestea, divizia de vehicule electrifiate a înregistrat o scădere abruptă în iunie, -15,4%, cu un nivel de 59.593 unități în cele șase luni, adică -1,8% mai puțin decât anul trecut.
Vânzările mărcii MINI în prima jumătate a anului au scăzut la 174.344 de unități (-3,9%), în timp ce vânzările din iunie au coborât cu 3,5%, la 36.645 de automobile.
La Rolls-Royce a continuat creșterea vânzărilor, cu un total de 2.534 de automobile livrate (+42,3%) în primele șase luni ale anului.
CITEȘTE ȘI FOTO BMW Group a lansat Mini Electric, versiunea electrică a lui Mini HatchVânzările BMW Motorrad au fost, în primele șase luni, mai mari cu 7,1% (93.188). În iunie, au fost livrate 18.230 de motociclete și scutere BMW (+7.4%).
Potrivit datelor comunicate de companie, luna iunie a adus vânzări crescute în toate cele trei regiuni majore, însă a înregistrat scăderi în Europa. Marca BMW a continuat să depășească tendința din SUA, înregistrând o creștere de 7,5% pe parcursul lunii, în timp ce China continentală a obținut o evoluție de +21,8%. În ciuda declinului în segmentul premium din Germania, în iunie livrările de automobile BMW au crescut cu 0,5%. Pe între anul, piața din Europa are un declin de 2,1% pentru BMW Group, cu 549.894 vehicule livrate. De asemenea, livrările din cele două Americi au fost în scădere, cu 1,8 procente.
În timp ce mediul pieței globale pare să rămână foarte competitiv și volatil, BMW Group se așteaptă să obțină o creștere a vânzărilor în 2019. Compania își menține strategia de „prioritizare a rentabilității față de volum”.