Continental, companie care livrează constructorilor auto componente importante pentru grupurile motopropulsoare, vrea să introducă sistemul hibrid pe 48 de volți și la automobilele mici, noua generație fiind mai eficientă și permițând rularea exlcusiv electrică.
Un sistem hibrid, bazat pe o baterie de 48 de volți și un motor electric de 30 kW, răcit cu apă, amplasat între motorul cu combustie și cutia de viteze, este soluția pentru reducerea emisiilor la automobilele cu motoare termice. Este un sistem hibrid denumit și mild hibryd de constructori, introdus de Continental pe modele premium, din clasele superioare. Acum, costurile acestei tehnologii și optimizarea adusă de ingineri permite introducerea sa și pe automobile compacte și chiar subcompacte, iar cei de la Continental spun că nu mai este neapărat „mild”, deoarece poate utiliza curenți mai puternici și poate rula exlcusiv electric. Specialiștii spun că poate atinge viteze de până la 80 km/h și aduce economii de circa 20% față de actualele mild hybrid, care reduc doar cu 10% consumul.
Cei de la Continental susțin că mașinile de mici dimensiuni vor fi cele care vor beneficia cel mai mult de această tehnologie, deoarece modelele scumpe vor putea folosi tehnologia full hybrid, cu baterii de voltaj ridicat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Continental a testat deja noul sistem pe un Ford Focus, echipat cu motorul de 1.0 litru produs la Craiova care a primit și motorul electric de 48 V. Mașina a putut să ruleze exclusiv electric în mediul urban, în timp ce motorul pe benzină era seta să pornească doar la o apăsar emai puternică a pedalei de accelerație.
Noua tehnologie hibridă pe 48 de volți este dezvoltată de divizia de tehnologii motopropulsoare a Continental, pe care compania intenționează să o desprindă sub numele de Vitesco Technologies.
Începând din luna aprilie, divizia operează ca un business separat, fiind deja planificat un IPO pentru sfârșitul acestui an. Vitesco va avea trei zone de business, specializate în motoare și sisteme de propulsie, care include turbochargere, unități de control, sisteme de injecție și tratament al gazelor de evacuare, apoi zona de componente de grupuri motopropulsoare, care include convertoare catalitice, senzori și activatori și module de livrare a carburantului, iar a treia - vehicule hibride și electrice.
CITEȘTE ȘI Producție maximă pentru Dacia. Duster a crescut în 2019, dar a stagnat în iunieAndreas Wolf a declarat că separarea activității într-o unitate nou ă de business va permite o mai mare flexibilitate și o reacție mai rapidă la modificările tehnologice cerute de piață, inclusiv de reglementările specifice diferitelor regiuni.
Continental a anunțat că, odată cu sistemul hibrid pe 48 de volți, va lansa și a treia generație a platformei electrice care va fi utilizată pe noi mașini de clasă mică din Europa și Asia.