BMW AG, compania germană care deține poziția de cel mai mare producători de automobile premium din lume, a anunțat o creștere în ultimul trimestru și un nivel al vânzărilor de peste 600.000 de unități, ceea ce reduce declinul anual la o singură cifră.
BMW Group a raportat 2.324.809 vehicule vândute în 2020, cu numai 8,4% mai puține decât în 2019, astfel că este prima companie ce reușește să ducă la scăderi de sub 10 procente, în anul pandemiei. Compania a reușit și un alt obiectiv imnportant, atingerea țintelor de CO2 în UE, astfel că intră în grupul companiilor care nu vor plăti amenzi. De asemenea, vânzările de mașini electrice și hibrid au crescut cu 31,8% față de 2019.
În ultimul trimestru al anului, grupul german a anunțat un volum de 686.069 de automobile vândute (+3,2%) față de aceeași perioadă a anului anterior. În același timp, vânzările de automobile plug-in hybrid au crescut cu aproape 40% (38,9%) comparativ cu anul precedent, reflectând interesul puternic al clienților față de această propulsie.
"La efectele pandemiei de coronavirus am răspuns cu o mare agilitate în producție și gestionarea vânzărilor. Drept urmare, am reușit să încheiem anul cu un al patrulea trimestru puternic și încă o dată suntem lideri în segmentul premium la nivel mondial", a subliniat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, responsabil pentru clienți, mărci și vânzări. "Mulțumită tehnologiile noastre Efficient Dynamics și celor peste 135.000 de automobile electrificate pe care le-am livrat în Europa, ne-am îndeplinit obiectivele de CO2 ale flotei UE și am putut chiar să trecem cu câteva grame sub limita obligatorie", a continuat Nota.
Printre instrumentele utilizate de companie pentru combaterea efectelor pandemiei se numără vânzările online, pe site-uri specializate, planurile vizând extinderea acestora pe cât mai multe piețe.
BMW precizează că România a fost unul din pionierii unei alte măsuri: introducerea procesului de preluare și livrare a automobilelor la domiciliu, fiind o premieră și pentru piața locală, și pentru BMW, atât pentru service, cât și pentru automobile noi. A fost un serviciu care s-a dovedit foarte bine primit, mai ales în contextul lock-down-ului din primăvară.
Principala marcă a grupului, BMW, a încheiat anul cu un total de 2.028.659 (-7,2%) de automobile livrate clienților din întreaga lume. Modelele din segmentul de lux au crescut cu 12,4% față de anul anterior, până la un total de 115.420 de unități cu modelele Seria 7, Seria 8 și X7. Vânzările acestor modele, cu o contribuție importantă la marja de profit, au crescut cu peste 70% în total, începând cu 2018, precizează reprezentanții BMW.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO General Motors își schimbă logo-ul și strategia de piață, în era electrificării automobilelorVânzările de automobile electrificate au crescut cu peste 30% și au contribuit la atingerea țintelor de emisii pentru grupul german. BMW Group a vândut anul trecut, la nivel mondial, un total de 192.646 de automobile BMW și MINI electrificate (electrice și plug-in hybrid). Vânzările de mașini complet electrice au crescut cu 13%, în timp ce vânzările de modele plug-in hybrid au urcat cu aproape 40%. În Europa, automobilele electrificate au reprezentat 15% din vânzările totale.
Vânzările mărcii MINI au atins 292.394 de unități (-15,8%) în 2020. Modelul MINI ELECTRIC (Cooper SE) a înregistrat 17.580 de unități vândute, iar cele John Cooper Works, 20.565 de unități (+20,8%). Rolls-Royce a vândut în total 3.756 de automobile (-26,4%).
Piața din China a fost principalul vector de revenire a vâznărilor grupului, cererea crescută asigurând un avans de 7,4%, cu 777.379 automobile vândute. Potrivit BMW Group, este cel mai bun rezultat al companiei de la intrarea pe această piață, în urmă cu 23 de ani. Și în Coreea de Sud, a cincea piață a grupului, vânzările au crescut cu 30,5%.
În SUA, vânzările au scăzut cu 18%, la 306.870 automobile, în timp ce în Europa, piața cea puternic lovită de pandemie, scăderea vânzărilor grupului a ajuns la 16 procente, cu 912.621 unități.