Producția de automobile din România a înregistrat în 2020 o scădere de 10 procente, mult mai mică în comparație cu piața auto, potrivit informațiilor transmise de ACAROM și analizate de Profit.ro. În ultimele luni, cele două uzine locale, de la Mioveni și Craiova, au avut o creștere importantă a producției, pe fondul revenirii cererii de automobile.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
România a produs 438.107 autoturisme în cele două uzine, Dacia și Ford. Volumul este mai mic cu 10,6% față de cele 490.412 autoturisme din 2019, când industria auto românească a fost aproape de pragul de 500.000 de unități produse, înregistrând un record de producție.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Uzina Dacia din Mioveni a produs 259.099 automobile, o scădere drastică, de circa 90.000 de unități (25%), de la volumul record de anul trecut, când aproape a fost atinsă capacitatea maximă a uzinei (349.466 autovehicule).
Cel mai produs model din România în 2020 a fost Dacia Duster, care a urcat la 183.286 de unități, în scădere substanțială față de 2019, cu peste 30 de procente, reprezentând o pierdere de aproape 80.000 de vehicule.
La Craiova, producția Puma și EcoSport (raportată cumulat) a fost una record, 179.008 autoturisme, o creștere de circa 40.000 de unități (27%) față de anul trecut, cu ajutorul noului model Puma.
Celelalte modele produse au fost Dacia Sandero, cu 36.416 unități (în creștere față de 2019 cu 1.300 unități), Dacia Logan, cu 30.834 vehicule (în scădere cu circa 4.000 de unități) și Logan MCV, cu numai 8.663 unități.
În luna decembrie, Dacia și Ford au fabricat 33.408 autoturisme, 18.804 la Mioveni și 14.604 la Craiova.
Cele două uzine de automobile din România au înregistrat un record de producție în luna septembrie a anului trecut, cu 57.846 unități fabricate, pe fondul revenirii pieței auto din Europa, însă ritmul nu a fost menținut la fel de ridicat până la finalul anului.