OMV Petrom, liderul pieței de distribuție a carburanților, a ieftinit astăzi cu 4 bani/l prețul benzinei, cel al motorinei rămânând același, în urma declarațiilor de joi ale ministrului Energiei, Virgil Popescu, care a afirmat că dacă prețul barilului a scăzut, ar trebui să urmeze și o scădere a prețului la benzină.
Dacă joi, în stațiile Petrom din capitală, prețul afișat al unui litru de benzină standard era de 8,56-8,63 lei, vineri acesta coborâse la 8,52-8,59 lei. Prețul motorinei standard a rămas la același nivel, de 9,16-9,19 lei/l, relevă date analizate de Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În stațiile OMV, în urma ieftinirii de vineri, benzina costă 8,64-8,67 lei/l, iar motorina 9,24-9,27 lei/l.
La aceste prețuri, în momentul plății, la casă, se aplică reducerea de 50 de bani/l introdusă de guvern în colaborare cu principalii comercianți, ceea ce coboară prețul efectiv la 8,02-8,09 lei la benzina standard și la 8,66-8,69 lei la motorina standard în stațiile Petrom, respectiv la 8,14-8,17 lei și la 8,74-8,77 lei, în stațiile OMV.
Ministrul Energiei a fost întrebat dacă scade prețul barilului de ce nu scade și prețul la benzinării.
“E o întrebare foarte legitimă și ar trebui ca, după această scădere de preț, să asistăm și la o scădere a prețului la benzină mă aștept în principal. De ce vă spun la benzină, în principal, pentru că România produce mai multă benzină din petrol decât poate consuma și suntem exportatori de benzină, prețul barilului a scăzut, ar trebui să urmeze o scădere a prețului la benzină, la motorină ar trebui să urmeze și acolo o scădere, dar acolo noi și cumpărăm jumătatea din cantitatea pe care o consumă România, pentru că producția de motorină este mai mică decât consumul, iar cotația motorinei nu a scăzut în procent la fel de mult, dar a scăzut și acolo”, a transmis ministrul Energiei la Digi 24.
El a mai declarat că în perioada următoare vom asista la o corecție în jos a prețului la carburant.
CITEȘTE ȘI Conturile Facebook ar putea avea asociate mai multe profiluri“Ordonanța nu a fost obligatorie, a fost voluntară, cine a vrut să participe în mod voluntar și-a asumat de la început această scădere de preț. Eu cred că vom asista în perioada următoare și la o corecție în jos a prețului la carburant. Să vedem în zilele următoare, pentru că trebuie să vedem în zilele imediat următoare că se întâmplă ceva în bine cu prețul la benzină și apoi cu prețul la motorină sau poate în același timp cu prețul la benzină. Așa ar fi normal, așa ar fi corect, așa ar trebui să procedeze rețelele mari de benzinării care ar trebui să fie corecte cu românii. În momentul când scade costul de achiziție, să scazi și prețul, așa cum atunci când ai justificat, a crescut cotația petrolului, a crescut cotația motorinei, ai ridicat prețul”, a explicat Virgil Popescu.
Declarațiile ministrului ignoră însă situația tensionată din regiune, unde cererea de combustibili este alimentată de cea din Ucraina, iar oferta afectată de închiderea a celor mai importante rafinării din zonă, cea temporară a MOL, din Ungaria, cu o capacitate anuală de 8 milioane tone, și cea de durată a OMV de lângă Viena, cu o capacitate de procesare de 10 milioane tone anual, de 2,5 ori peste cea a Petrobrazi (rafinăria deținută de OMV în România).
Funcționarea rafinăriei austriece la 20% din capacitate până în luna septembrie va aduce pierderi de 200 de milioane euro companiei austriece.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT LIVE Mariel Petric, fondator KangooPack: În ultimele două luni am observat o stabilizare a prețurilor ambalajelor. Este un focus tot mai mare pe controlul costurilor cu ambalarea și pe reducerea lorGuvernul austriac a decis să apeleze încă o dată la rezervele strategice pentru a evita o penurie. Importul de carburanți, inclusiv din România, nu au fost suficiente pentru ca mai multe stații din Austria să nu rămână fără motorină în urma accidentului de la începutul lunii iunie, în urma căruia 80% din capacitatea de procesare a rafinăriei Schwechat a devenit indisponibilă cel puțin până în luna septembrie.