În versiunea pentru Statele Unite de App Store, aplicațiile au depășit jocurile ca venituri generate, semn că, în doar câțiva ani, soluția cu abonament în loc de preț unic propusă de Apple dezvoltatorilor a început să-și arate rezultatele.
În mod tradițional, jocurile câștigau mult mai mulți bani decât celelalte aplicații mobile. Însă, începând cu luna mai, conform analizei realizate de Sensor Tower, aplicațiile au depășit jocurile din acest punct de vedere.
Astfel, pe întreg al doilea trimestru al acestui an, aplicațiile au atras 3,4 miliarde de dolari, în vreme ce jocurile au generat 3,3 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI Android 13 va fi lansat „în câteva săptămâni”Această evoluție a fost posibilă datorită economiei bazate pe abonamente creată de Apple, ca alternativă la prețul unic de vânzare. În urmă cu cinci ani, înainte ca dezvoltatorii să înțeleagă beneficiile abonamentelor, jocurile acaparau peste două treimi din veniturile totale generate de App Store.
Există deja 400 de aplicații în App Store care au generat peste un milion de dolari în al doilea trimestru al anului și peste 60 care au avut venituri de peste 10 milioane în aceeași perioadă.
Google, deși a încercat să împrumute această idee de la Apple, nu a reușit să facă același lucru în cazul propriului ecosistem. În Play Store (Statele Unite), jocurile au atras 2,3 miliarde de dolari în T2, în vreme ce aplicațiile s-au oprit la un miliard de dolari.
Această creștere masivă a veniturilor a venit pe fondul scăderii numărului de download-uri comparativ cu anul trecut, când acest indicator era favorizat de pandemie. 35 de miliarde de download-uri au fost înregistrate în T2, cu 2,5% sub anul trecut.