Șoferii pot cumpăra benzină cu un preț mai mic de 8 lei/l pentru prima dată în ultimele 2 luni într-o singură stație, deocamdată, în capitală, cea a Petrom de pe strada Dr Herescu Petre. În urma unei noi ieftiniri cu 4 bani/l efectuate duminică de liderul pieței, prețul benzinei standard din această stație a coborât la 7,98 lei/l, după aplicarea reducerii de 50 de bani promovată de guvern în cooperare cu distribuitorii.
Ultima dată când șoferii români puteau cumpăra benzină cu un preț mai mic de 8 lei/l a fost pe 17 mai, când câteva stații Lukoil mai practicau un preț de 7,99 lei/l.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În alte 2 stații ale Petrom, de pe strada Jiului și de pe strada Străulești - Petrom City, prețul benzinei standard, după aplicarea reducerii de 50 de bani, era de 8 lei/l. Cele mai scumpe stații Petrom din capitală vindeau luni benzina standard cu 8,05 lei/l (8,55 lei/l, la care se aplică reducere de 50 de bani).
În ceea ce privește prețurile practicate de concurență, cea mai ieftină benzină standard costa în capitală 8,02 lei/l în trei stații Lukoil, 8,09 lei/l în cele 3 stații Socar, 8,1 lei/l în 5 stații OMV, 8,12 lei/l la Rompetrol și 8,17 lei/l la MOL.
Liderul pieței a efectuat scăderi de prețuri, atât vineri, cât și duminică, numai la beninză, prețul motorinei rămânând același, de 8,66-8,69 lei/l, după aplicarea reducerii de 50 de bani la casă.
Recent, ministrul Energiei a fost întrebat dacă scade prețul barilului de ce nu scade și prețul la benzinării.
CITEȘTE ȘI Piața auto din România - cea mai mare creștere din Europa. Marile țări Italia, Germania, Franța, Spania, în scădere“E o întrebare foarte legitimă și ar trebui ca, după această scădere de preț, să asistăm și la o scădere a prețului la benzină mă aștept în principal. De ce vă spun la benzină, în principal, pentru că România produce mai multă benzină din petrol decât poate consuma și suntem exportatori de benzină, prețul barilului a scăzut, ar trebui să urmeze o scădere a prețului la benzină, la motorină ar trebui să urmeze și acolo o scădere, dar acolo noi și cumpărăm jumătatea din cantitatea pe care o consumă România, pentru că producția de motorină este mai mică decât consumul, iar cotația motorinei nu a scăzut în procent la fel de mult, dar a scăzut și acolo”, a transmis ministrul Energiei la Digi 24.
El a mai declarat că în perioada următoare vom asista la o corecție în jos a prețului la carburant.
“Ordonanța nu a fost obligatorie, a fost voluntară, cine a vrut să participe în mod voluntar și-a asumat de la început această scădere de preț. Eu cred că vom asista în perioada următoare și la o corecție în jos a prețului la carburant. Să vedem în zilele următoare, pentru că trebuie să vedem în zilele imediat următoare că se întâmplă ceva în bine cu prețul la benzină și apoi cu prețul la motorină sau poate în același timp cu prețul la benzină. Așa ar fi normal, așa ar fi corect, așa ar trebui să procedeze rețelele mari de benzinării care ar trebui să fie corecte cu românii. În momentul când scade costul de achiziție, să scazi și prețul, așa cum atunci când ai justificat, a crescut cotația petrolului, a crescut cotația motorinei, ai ridicat prețul”, a explicat Virgil Popescu.
Declarațiile ministrului ignoră însă situația tensionată din regiune, unde cererea de combustibili este alimentată de cea din Ucraina, iar oferta afectată de închiderea a celor mai importante rafinării din zonă, cea temporară a MOL, din Ungaria, cu o capacitate anuală de 8 milioane tone, și cea de durată a OMV de lângă Viena, cu o capacitate de procesare de 10 milioane tone anual, de 2,5 ori peste cea a Petrobrazi (rafinăria deținută de OMV în România).
Funcționarea rafinăriei austriece la 20% din capacitate până în luna septembrie va aduce pierderi de 200 de milioane euro companiei austriece.
Guvernul austriac a decis să apeleze încă o dată la rezervele strategice pentru a evita o penurie. Importul de carburanți, inclusiv din România, nu au fost suficiente pentru ca mai multe stații din Austria să nu rămână fără motorină în urma accidentului de la începutul lunii iunie, în urma căruia 80% din capacitatea de procesare a rafinăriei Schwechat a devenit indisponibilă cel puțin până în luna septembrie.