„Lucrăm pentru a oferi varianta GPL și Euro 7”. Xavier Martinet, vicepreședinte al Dacia, confirmă că puterea alternativă, dar nu electrificată, este „interesantă pentru Europa”, unde reprezintă 36% din volumul total. În Italia chiar mai mult: 7 din zece mașini ale producătorului român al grupului Renault funcționează cu GPL. 40% din înmatriculările naționale ale mașinilor alimentate cu gaz petrolier lichefiat depind de Dacia. Alegerea este una strategică: „Ni s-a spus că nu vom putea rămâne pe piață odată cu adaptarea la noile standarde de emisii – își amintește managerul – dar pentru noi problema nu este una tehnică, ci de timp”. Potrivit lui Martinet, varianta hibridă nu este necesară momentan, „dar în câțiva ani, răspunsul va fi altul”.
Dacia are la dispoziție tehnologiile grupului și noile modele se nasc pe platforme care permit adoptarea diverselor soluții, însă pentru moment a decis să se miște cu prudență pentru a-și proteja modelul de business. Trebuie să se distingă de Renault și să respecte standardele de emisii. Iar aceste lucruri pot fi făcute și cu GPL, arată Rador.
Clienții premiază decizia Daciei și, în ciuda dificultăților momentului, au contribuit la creșterea cu 5,9% a volumului vanzărilor (227.885 unități înregistrate) în prima jumătate a acestui an, în timp ce între lunile ianuarie și mai, piața europeană s-a contractat cu peste 11% . Cota de piață a crescut cu aproape un punct (0,8) și se apropie acum de 4%.
Cu excepția Marocului, comenzile pentru modelul electric Dacia Spring (aflată pe podiumul european al mașinilor cu emisii zero cele mai cumpărate de persoane fizice) și pentru modelele bi-combustibil benzină-GPL (cu până la 10% mai puține emisii de CO2) reprezintă aproape jumătate din volumul de vânzări (48%).
Consacrat ca un brand low cost, Dacia se concentrează acum pe raportul calitate/preț pentru a asigura un nivel ridicat de satisfacție în rândul familiilor: rata de loialitate este importantă (64%), însă cea „de cucerire” este și mai importantă (76%) și fiecare proprietar deține în medie mașina timp de aproximativ opt ani și jumătate. Nu întâmplător Dacia este al treilea cel mai bine vândut brand din Europa prin canale private: în România, Portugalia și Maroc este primul, în Franța este al doilea, în Italia, Polonia, Croația, Cehia și Ungaria este al treilea. În Germania, țara producătorilor premium, a intrat în Top 10 (plasându-se pe locul al nouălea), urcând patru poziții de pe locul 13 în prima jumătate a anului 2021.
În viitor, Dacia își propune să vândă modelul Spring în Regatul Unit și să lanseze hibridul Jogger și modelul Bigster, variantă cu care intră în segmentul SUV-ului din seria C.