Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a semnat cu constructorul român UMB contractele de execuție pentru cele trei loturi ale autostrăzii A7 de la Focșani la Bacău, cea mai lungă secțiune a Autostrăzii Moldovei Ploiești - Pașcani.
Cele trei toronsoane o lungime de aproape 96 de kilometri, durata de execuție este de 30 de luni, iar valoarea contractelor - finanțate parțial prin PNRR - se ridică la 6,5 miliarde de lei, scrie Hotnews.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, au fost semnate contractele de execuție a lucrărilor pentru construcția celor 95,9 km ai autostrăzii Focșani – Bacău, pentru toate cele trei loturi, cu Asocierea Spedition UMB SRL - SA&PE Construct SRL - Tehnostrade SRL.
Contractele prevăd construcția celor trei loturi ale autostrăzii Focșani - Bacău, astfel:
- Lotul 1: (Focșani - Domnești Târg) în lungime de 35,60 km
- Lotul 2: (Domnești Târg - Răcăciuni) în lungime de 38,78 km
- Lotul 3: (Răcăciuni - Bacău) în lungime de 21,52 km
De asemenea, conform CNAIR, a fost semnat și contractul de finanțare, prin PNRR, în valoare de 9,1 miliarde lei, pentru construcția acestei autostrăzi.
Perioada de execuție a lucrărilor pentru fiecare lot este de 30 de luni.
Pe traseul autostrăzii vor fi construite 91 de poduri și pasaje, după cum urmează:
- Lotul 1: 32 poduri/pasaje, în lungime totală de 4.909,50 m, dintre care pasajul superior peste Canal Siret - Baragan și peste CF500, Km 4+750 (1177,90m) având o complexitate tehnică ridicată.
- Lotul 2: 35 poduri/pasaje, în lungime totală de 3.691,80 m, dintre care pasajul superior peste DN 2 și CF500, Km 36+449 (909,75 m)
- Lotul 3: 24 poduri/pasaje, în lungime totală de 3.581,20 m, dintre care pasajul superior peste CF500, drum local și canale, Km 83+548 (1.215,70 m)
La licitația pentru sectorul Focșani - Bacău au fost depuse în luna septembrie 12 oferte.
În prezent, UMB are contracte semnate pe Loturile 4 și 1 din A7 Buzău - Focșani, în total circa 16 km, dar a fost desemnată câștigătoare și pe loturile 2 și 3 din mijloc (circa 66 km). Pe cele două loturi din mijloc, însă, nu s-au semnat încă contractele de execuție.
În plus, UMB a mai depus oferte și pentru toate cele trei loturi (77km) de la Bacău la Pașcani.