Creștere a pieței auto din Europa, care confirmă ieșirea din criză. Dacia, printre puținele mărci care au rezultate mai bune în 2022

Creștere a pieței auto din Europa, care confirmă ieșirea din criză. Dacia, printre puținele mărci care au rezultate mai bune în 2022
scris 15 dec 2022

Piața de autoturisme din Europa a înregistrat o nouă lună de creștere, aceasta fiind o altă confirmare a revenirii industriei din criza de semiconductori, însă pe întreg anul se păstrează un declin cauzat de scăderile masive din primele luni ale anului. România se regăsește printre țările cu scăderi ale pieței, însă volumul absolut al înmatriculărilor este unul ridicat, în raport cu lunile din prima jumătate a anului.

Înmatriculările de autoturisme noi din Uniunea Europeană au crescut cu 16,3% în luna noiembrie, , cu un volum total de 829.527 unități, creșterea față de anul anterior ridicându-se la peste 100.000 de autoturisme. Este un semn evident al ieșirii din criza de semiconductori, fiind tot mai absente opririle de producție ale marilor constructori de automobile de pe continent. România a avut un comportament diferit și în noiembrie, după ce în lunile de scădere ale pieței europene țara noastră a înregistrat creșteri constante.

Urmărește-ne și pe Google News

Acum avem o scădere de 3,5%, așa cum a transmis anterior DRPCIV, însă este vorba mai degrabă despre o situație conjuncturală, cauzată de o lună noiembrie foarte bună, în 2021, care a adus o scădere de circa 400 de autoturisme în noiembrie 2022. Mai exact, volumul de 11.074 autoturisme înmatriculate în România în noiembrie este unul dintre cele mai ridicate din acest an, astfel că nu putem vorbi despre o scădere în termeni reali a pieței.

VIDEO Autostrada Sibiu – Pitești, lotul I Șelimbăr-Boița pregătit pentru inaugurare: ultimele retușuri CITEȘTE ȘI VIDEO Autostrada Sibiu – Pitești, lotul I Șelimbăr-Boița pregătit pentru inaugurare: ultimele retușuri

La nivel european, cele mai mari creșteri în cifre absolute s-au înregistrat pe marile piețe, unde Germania, de exemplu, a avut un avans de 31,4%, ceea ce se traduce printr-o creștere de 60.000 de autoturisme, adică cea mai mare parte a creșterii UE. De asemenea, Franța a crescut cu 10 procente, Spania cu 10,3%, Belgia cu 23,4%, Polonia cu 7%.

După 11 luni, numărul de autoturisme noi înmatriculate în UE a ajuns la 8,35 milioane de unități, mai mic cu peste 500.000 de autoturisme comparativ cu anul anterior, ceea ce înseamnă o scădere de 6,1%, una care nu mai poate fi recuperată în ultima lună, ceea ce înseamnă că piața auto din UE va încheia 2022 pe minus.

România se găsește pe lista scurtă a țărilor care au creștere în acest an, cu un volum de 116.891 de unități, adică 7,4% în plus. Bulgaria și Letonia au creșteri mai mari decât noi, dar volumele acestor piețe sunt mult mai mici. Mai sunt pe creștere Portugalia, Slovacia, Croația și Grecia, restul țărilor fiind toate sub nivelul din 2021.

Schimbări de management cross-brand în Volkswagen Group. Șeful designului Porsche preia conducerea peste toate mărcile CITEȘTE ȘI Schimbări de management cross-brand în Volkswagen Group. Șeful designului Porsche preia conducerea peste toate mărcile

În ceea ce privește producătorii de autoturisme, sunt puține mărci care au înregistrat scăderi în noiembrie, între care se regăsește și Renault (-4,4%), la care se adaugă Hyundai și Kia, Nissan, Mitsubishi și Jaguar. Celelalte mărci, inclusiv Dacia, au valori înmatriculate mai mari decât în 2021. La Dacia, volumul a ajuns la 39.802 unități, cu peste 4.000 mai multe decât în urmă cu un an, ceea ce înseamnă o creștere de 11,5%.

După 11 luni, marca românească a înmatriculat în UE 393.574 autoturisme noi, fiind clar că va depăși pragul de 400.000 de unități la finalul acestui an, având aproximativ 50.000 de unități în plus față de anul anterior, corespunzător unei creșteri de 14%.

Grupul Renault, din care face parte Dacia, are un declin de 5 procente, din cauza scăderilor masive ale mărcii franceze, care a pierdut aproximativ 100.000 de autoturisme în acest an.

Liderii pieței au și ei scăderi importante: VW Group a pierdut 7,2% față de anul trecut, cu 2,1 milioane de unități, iar Stellantis are o scădere și mai mare, 14,7%, cu 1,67 milioane de autoturisme înmatriculate.

Printre puținele mărci cu creștere în acest an se găsesc mărcile asiatice, Hyundai, Kia și Toyota.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
inmatriculari europa
dacia
cele mai vandute masini