La conferința anuală în care a prezentat rezultatele și planurile grupului Volkswagen, Oliver Blume, managerul care conduce simultan și brandul Porsche, a făcut câteva anunțuri importante. Printre acestea, mașina controlată de computer, așa-numita software-defined vehicle (SDV), care are o țintă de lansate mai repede decât ne așteptat.
Volkswagen a făcut multe greșeli în ultimii cinci ani, iar noua conducere a companiei încearcă să le repare pentru a restabili cursul rapid către lansarea de mașini inteligente, care nu doar că sunt electrice, dar vor fi și conectate și capabile să se controleze singure.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Botezate software-defined vehicles, automobilele viitoarei generații vor fi bazate pe zeci de computere instalate la bord, pe mult software, care va controla nu doar muzica sau interacțiunea cu sistemul de entertainment, ci și sistemele de conducere și de siguranță, precum și conexiunile cu bazele de date.
Oliver Blume, CEO al VW Group, a dat ca cert anul 2028 ca fiind momentul în care primul automobil condus de software va fi lansat pe piață. Este automobilul pentru care VW a investit foarte mulți bani și care a fost amânat în repetate rânduri, din cauza întârzierilor masive ale diviziei de software, Cariad, cea pentru care fostul CEO, Herbert Diess, a răspuns cu demiterea. Primele mărci care vor folosi viitoarea platformă vor fi Audi și VW, în timp ce Porsche și-a regândit propriul traseu.
Constructorii auto care au investit și au planificate deja automobile bazate pe software au așteptări ridicate de la acestea, pentru că estimează reduceri masive ale costurilor de producție, pe de o parte, precum și venituri foarte mari din vânzarea de servicii la bord, de cealaltă parte. Estimările vorbesc despre o piață de 1,5 trilioane de euro la nivel global, până în 2030, ceea ce explică investițiile mari făcute de constructorii auto, cu o dublare a sumelor până în 2040, ceea ce ar urma să reprezinte nu mai puțin de 40% din veniturile industriei auto, la acel moment.
Șeful VW Group susține că lucrurile merg în direcția bună în acest moment, cu o echipă dedicată, inclusiv din partea Cariad, care chiar dacă înregistrează pierderi în continuare, și-a majorat veiturile. El a spus că mașinile SDV vor fi nu doar autonome, ci și bazate pe inteligența artificială, iar platforma ce va fi desvoltată ar putea fi vândută și altor companii auto, așa cum a fost vândută platforma electrică MEB celor de la Ford și Mahindra.