O analiză Profit.ro a prețurilor anunțate de Dacia pentru noua generație a SUV-ului Duster 3 ne arată o creștere foarte mică impusă de companie pe piața din România, astfel încât nivelul de bază al acestui model crește cu doar 900 de euro față de vechea generație, deși vine cu o mulțime de noi tehnologii.
Dacia Duster se scumpește odată cu lansarea comenzilor noii generații, dar creșterea de preț nu este atât de mare pe cât estimau pesimiștii. Dacia a ținut să păstreze pentru piața din România un nivel sub așteptări, mai mic de 19.000 de euro, deși pe alte piețe, cum este Franța, de exemplu, mașina va costa 19.650 de euro. Diferența de preț este susținută și de faptul că mașina este produsă aici, în România, ceea ce a permis constructorului de la Mioveni să ofere cea mai ieftină echipare la 18.800 de euro.
Într-o comparație a prețurilor cu vechea generație, care încă mai poate fi comandată până în luna martie, putem vedea și cum au evoluat prețurile pentru fiecare motorizare și versiune de echipare în parte.
Cele mai accesibile motorizări vor fi cele ECO-G, mixte, benzină GPL, care acum încep de la 17.900 de euro pe Expression. Diferența de 900 de euro până la 18.800 de euro este acoperită indiscutabil de tehnologiile de ultimă generație oferite în dotare standard, pe echiparea Essential.
Pe echipările superioare, Dacia a ales o evoluție în paralel, bifurcată, astfel încât Journey și Extreme devin versiuni cu prețuri similare, dar cu echipamente diferite, în funcție de profilul ales de cumpărător. Astfel, dacă Extreme rămâne versiunea dedicată aventurii, cu dotări specifice, inclusiv estetice, Journey se conturează tot mai mult ca o versiune urbană, confortabilă și elegantă. Practic, cele două vor fi echivalente tehnic, dar vor avea deosebiri estetice.
Ambele încep de la 21.500 euro, cu doar 450 de euro față de prețul de 21.050 euro pe care îl are în prezent versiunea Journey. Diferența vine din motoarele oferite: Duster 2 are dieselul dCi 115, Duster 3 nu mai are diesel, astfel că începe cu ECO-G 100, atât pe Journey, cât și pe Extreme, care până acum nu a oferit această motorizare.
Un detaliu de reținut este, în acest context, și faptul că versiunea Extreme, care pe actuala generație a fost cea mai scumpă și bine echipată, este accesibilă de la un preț mult mai mic față de cei 24.400 de euro de pe Duster 2. Diferența vine însă cu o modificare de motor (ECO-G față de TCe 150).
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO OFICIAL O nouă porțiune de autostradă, deschisă. Avertisment către un constructorNoul motor TCe 130, mild hybrid, este noua propunere a mărcii pentru versiunile 4x2 ceva mai puternice, fiind tototdată și singurul motor disponibil cu tracțiunea 4x4. Cel mai ieftin TCe 130 este pe Expression, la 21.600 euro, și înlocuiește dieselul care costa 19.150 de euro. Pentru tracțiunea 4x4, cea mai ieftină echipare care oferă această opțiune costă 23.800 euro, ceea ce înseamnă că dacă un client dorește să aibă performanțe off-road va trebui să plătească în plus 2.150 de euro, față de dieselul 4x4.
Dacă facem comparația strict pe benzină, atunci prețul este mai mic cu 550 euro, față de vechiul 4x4 TCe 150, cu o evidentă scădere a puterii și cuplului. Cea mai bine echipată versiune 4x4 devine de acum înainte Extreme/Journey TCe 130, la 25.300 euro, cu 900 de euro peste actuala Extreme TCe 150.
În fine, am ajuns și la versiunile de top ale lui Duster 3, care se scumpesc inevitabil, însă nu atât de mult pe cât se aștepta piața. Practic, deși erau așteptări pentru prețuri maxime care să se apropie de 30.000 de euro, motorizarea hibrid, aceeași de pe Jogger, stă în zona 25.000 – 26.000 de euro. Cea mai ieftină echipare full hybrid este Expression, la 25.150 de euro, fiind cu 6.000 de euro mai scumpă decât dieselul de pe aceeași echipare la Duster 2.
CITEȘTE ȘI FOTO Lancia dezvăluie un nou detaliu al lui Ypsilon care amintește izbitor de DusterPe cele două echipări superioare, hibridul Dacia are un preț și mai mare, 26.650 de euro, mai scump cu 2.150 euro față de dieselul de pe Extrem, la Duster 2. Aceasta este astfel și cea mai scumpă Dacia Duster 3, fără echipamente opționale, care deocamdată nu sunt disponibile pentru configurare.
CITEȘTE ȘI Dacia a anunțat prețurile lui Duster 3. A fost anunțată și data primelor livrări. Devine cea mai scumpă Dacia din istoria mărciiNoul Duster 3 este construit pe o nouă platformă, CMF-B, similară cu Sandero și Jogger, are noi tehnologii disponibile, pentru asistența șoferului, dar păstrează aceeași tracțiune 4x4, îmbunătățită cu electronică suplimentară. Designul său preia în procent de 99% aspectul conceptului Bigster, dar dimensiunile rămân similare cu cele ale generației anterioare (4,34 metri lungime).
După startul primelor rezervări, comenzile pentru Duster 3 vor începe în luna martie, dată la care va fi deschis și configuratorul oficial. Primele mașini vor fi livrate în luna iunie, după cum a anunțat Dacia.
COMPARAȚIE PREȚURI DUSTER 2 - DUSTER 3
Duster 2
Preț pornire (ECO-G) –17.900 euro
Preț 4x4 benzină – 24.350 euro
Preț 4x4 diesel – 21.650 euro
Extreme (TCe 150) – de la 24.400 euro
Versiune de top Extreme 4x4 TCe 150 –24.900 euro
Duster 3
Preț pornire (Eco-G) – 18.800 euro
Preț 4x4 benzină – 23.800 euro
Preț 4x4 diesel – indisponibil
Extreme (ECO-G) – 21.500 euro
Versiune de top Extreme 4x4 TCe 130 – 25.300 euro
Cea mai scumpă versiune (Hybrid 140 Extreme 4x2) – 26.650 euro
Cel mai ieftin hibrid (Expression) – 25.150 euro
Prețurile detaliate și versiunile anunțate sunt prezentate detaliat aici.