Eliminarea subită a subvenției acordate de statul german la achiziția de automobile electrice a luat prin surprindere toți producătorii de automobile și clienții care se pregăteau să cumpere o mașină cu baterii. Practic, începând cu 17 decembrie au mai primit subvențiile doar cei care aveau aprobate cererile de subvenție. Ceilalți au fost nevoiți să plătească prețul integral, dacă au apucat să comande mașina.
Mai mulți producători au anunțat la final de decembrie că vor susține din bugetele proprii diferența de preț pe care clienții ar fi trebuit să o primească de la stat. La această decizie s-a aliniat și Dacia, care vinde modelul Spring pe piața din Germania, conform datelor analizate de Profit.ro.
Dacia a decis să suporte contravaloarea subvenției pe care ar fi trebuie să o plătească statul german, în valoare de 4.500 de euro, pentru mașinile comandate până pe 17 decembrie și care aveau termen de livrare până pe 31 decembrie, conform legislației anterioare. Pentru cei care au comandat automobilele până pe 17 decembrie, dar aveau dată de livrare după 1 ianuarie și până pe 31 martie,
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia va acorda o reducere de 3.000 de euro, egală cu subvenția pe care ar fi trebuit să o suporte statul german conform legislației anterioare datei de 17 decembrie.
Dacia Spring costă în Germania 22.750 de euro, pentru versiunea de 45 CP, și 24.550 de euro, pentru versiunea de 65 CP. Spring rămâne cea mai ieftină mașină electrică de pe piața germană și după eliminarea subvenției de stat, următorul model fiind Citroen e-C3, care costă 23.300 de euro, în versiunea cea mai ieftină.
CITEȘTE ȘI Tesla a anunțat rezultatele pentru 2023, sub ținta stabilită de Elon Musk. Vânzările record din trimestrul 4, mai mici decât cele anunțate de BYD. Prima dată când compania chineză depășește TeslaÎn primele 11 luni ale anului, Dacia Spring s-a vândut în 11.269 exemplare pe piața din Germania, situându-se abia pe locul 16 între mărcile de mașini electrice din această țară, după volumul vândut. Datele pentru luna decembrie, lună în care a intrat în vigoare noua prevedere care elimină subvenția, nu au fost încă publicate de autoritățile germane.
Germania a fost a doua piață importantă din Europa pe care Spring a pierdut subvenția, după Franța, unde mașina vândută de marca românească a fost eliminată de pe lista modelelor subvenționate din cauza faptului că este produsă în China, cu emisii ridicate de CO2.