Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) își propune să declare emisiile de la aeronavele mici cu motoare cu piston, care funcționează cu combustibil cu plumb, ca fiind un pericol pentru sănătatea publică, transmite Reuters.
Emisiile de la cele 190.000 de avioane de aviație generală din SUA care operează cu combustibil cu plumb reprezintă aproximativ 70% din plumbul care intră în atmosferă, potrivit estimărilor guvernului SUA.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Plumbul nu se află în combustibilul care este folosit de aeronavele comerciale, scrie News.ro.
EPA a declarat că dacă propunerea sa referitor la acest pericol va fi finalizată, va propune ulterior standarde de reglementare pentru emisiile de plumb de la motoarele de aeronave.
Reuters a scris pentru prima dată în ianuarie că EPA examinează din nou dacă emisiile de la aeronavele cu motorare cu piston care operează cu combustibil cu plumb contribuie la un pericol pentru sănătatea publică.
În timp ce nivelurile de plumb din aer în Statele Unite au scăzut cu 99% din 1980, aeronavele cu motoare cu piston sunt cea mai mare sursă rămasă de emisii de plumb în aer.
Expunerea copiilor la plumb poate provoca efecte ireversibile și pe tot parcursul vieții asupra sănătății, a spus EPA, a declarat vineri administratorul EPA Michael Regan.
”Avioanele care folosesc combustibil cu plumb sunt sursa dominantă de emisii de plumb din țară”, a arătat acesta.
În 2006, EPA a primit o petiție prin care se solicita reglementări privind emisiile de plumb de la avioanele de aviație generală.
Agenția a deschis o procedură în 2010 pentru a analiza problema și în 2015 a declarat că intenționează să emită o constatare finală privind problema în 2018.
Majoritatea aeronavelor care operează cu benzină de aviație cu plumb sunt avioane mici cu motor cu piston, care transportă de obicei doi până la 10 pasageri.
Administrația Federală a Aviației a anunțat în februarie o nouă inițiativă care descrie cum să se elimine în siguranță utilizarea combustibilului de aviație cu plumb până la sfârșitul anului 2030, fără a afecta negativ flota existentă de motoare cu piston.