Consiliul de supervizori ai Porsche AG a ajuns la un consens privind numele viitorului CEO al mărcii sport premium, potrivit informațiilor publicate de ziarul Bild. Acesta dezvăluie că este un veteran al VW Group și va avea o misiune dificilă, aceea de a reașeza compania pe drumul către electrificare, dar cu o perioadă destul de lungă în care motorizările cu combustie trebuie să susțină financiar activitatea.
Pentru a fi desemnat noul CEO, Oliver Blume va demisiona anul viitor, spun sursele. Blume a fost criticat în numeroase rânduri de unii dintre investitori, pentru faptul că poziția dublă, pe care o are începând din 2022, după ce a preluat și funcția de CEO al VW Group, îl împiedică să-și exercite pe deplin jobul la Porsche. Criticile au venit mai ales după ce performanțele de vânzări și cele financiare ale companiei au început să se prăbușească, în special ca urmare a impactului situației din China.
În primăvara acestui an, Porsche a înlocuit toată conducerea, inclusiv directorii de vânzări și de finanțe, singurul rămas în funcție fiind Oliver Blume. El a declarat la acel moment, după confirmarea lui de către companie, că nu rămâne „pentru totdeauna”, ci doar până va încheia restructurarea activității Porsche.

Porsche a anunțat în această toamnă că își schimbă strategia de electrificare, schimbare justificată ca o „reacție” și o „realiniere” a portofoliului de produse,dar cu un efect devastator pentru finanțele companiei. Costurile pe termen scurt ale acestei modificări va aduce o marjă redusă în 2025, dar pe termen mediu și lung ar trebui să genereze o mai bună reziliență a companiei la evoluțiile piețelor. Porsche spune că strategia anterioară miza pe o creștere a pieței de mașini electrice până la 80% pe termen lung, de la 12,4% în 2024, previziune care se reduce în prezent la jumătate.
Practic, Porsche readuce în actualitate propulsiile cu combustie și PHEV, în timp ce își consolidează portofoliul actual de produse, iar pe segmentul electric își amână lansarea de modele electrice noi pe termen lung. Va exista o perioadă intermediară dedicată modelelor cu range-extender, Cayenne și 718.
Pentru 2030, noul Cayenne cu combustie va fi noutatea principală, după ce planurile inițiale prevedeau doar o versiune electrică, simultan cu lansările noului 911 și noului Panamera, ambele cu ICE și PHEV. O surpriză și mai mare va fi însă un B-SUV cu combustie și PHEV, și un D-SUV, de asemenea cu benzină și plug-in hybrid, mai mare decât Cayenne.
Din punct de vedere financiar, previziunile din acest moment arată o reducere și mai mare a marjei operaționale, la maxim doi, descrisă de companie ca „ușor pozitivă”, față de 5-7% cât fusese estimată în primăvara acestui an, odată cu reevaluarea situației.