Zeekr 7X, 001 și X sunt cele trei modele cu care marca deținută de Geely Holding vrea să atace piața din România și să concureze în primul rând cu celelalte branduri din China, care au fost lansate sau care se pregătesc să intre pe piață în perioada următoare.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Ca și alte mărci din China intrate în România, Zeekr se lansează fără o pregătire temeinică, fără un site funcțional în care să poată fi văzute modelele și prețurile acestora, fără o listă de showroom-uri și service-uri autorizate, ceea ce sugerează graba cu care se forțează lansarea mărcii.
Același lucru a mai fost observat atât la BYD, care este în prezent liderul nedeclarat al industriei auto din China, cât și la celelalte mărci din grupurile Geely sau Chery.

Până când site-ul mărcii va fi unul complet funcțional, iată câteva informații de bază pentru cele trei modele:
Zeekr 7X este un SUV de clasă medie, cu autonomie care ajunge, pe versiunea Long Range, la circa 600 km, este teoretic concurent direct cu Tesla Model Y și cu ceilalți jucători din acest segment, de exemplu VW ID.4. Prețul la nivel european începe de la 53.000 de euro și urcă până la 63.000 de euro, pentru tracțiunea integrală.

Zeekr 001 este un shooting brake de aproape 5 metri lungime, adică un fel de wagon dar cu linii mai sportive, cu un design ce ar putea fi asemănat cu stilul Porsche Panamera.
Are motoare cu puteri care ajung până la 400 kW și o autonomie, pe long range, de 620 km, cu ajutorul bateriei de 100 kWh.

Cea mai ieftină versiune costă circa 60.000 de euro, preț de listă, dar sunt așteptate reduceri de lansare.
Cea mai scumpă versiune depășește 73.000 de euro fiind deja un automobil de lux.


Zeekr X este cel mai ieftin și probabil și cel mai puțin atractiv model al mărcii chinezești, având dimensiuni similare cu Volvo EX30, cu care și împarte platforma și tehnologiile utilizate pentru asistență.
Are în Europa un preț de 35.000 de euro, pentru versiunea de 270 CP și baterie de 49 kWh, care asigură o autonomie WLTP de numai 330 de km. Dimensiunile sale sunt tipice de SUV compact, cu 4,45 metri lungime și un ampatament de 2,75 metri.

Distribuitorul din România, SEE-AG, este o companie cu sediul în Slovenia, având activități de distribuție și vânzări pe această piață și pe alte piețe din regiune, pentru mărci asiatice, Volvo, Kia, Ssang Yong.
Activitățile în zona de automotive ale companiei au început în 1991, cu mărcile grupului Chrysler, care era independent la acel moment.
Relația cu Geely datează încă din 2014, când SEEAG a devenit distribuitor pentru Volvo pe piața din Slovenia.
În România mai importă Lynk&Co.