Consiliul European a adoptat Regulamentul Euro 7, care stabilește norme privind valorile-limită de emisii pentru vehiculele rutiere și durabilitatea bateriilor, aceasta fiind ultima etapă a procesului decizional.
Textul adoptat vineri include autoturismele, camionetele și vehiculele grele într-un singur act juridic și vizează reducerea în continuare a emisiilor de poluanți atmosferici generate de gazele de eșapament și de frâne. Noul regulament stabilește, de asemenea, cerințe mai stricte privind durata de viață, arată Agerpres.
Regulamentul Euro 7 stabilește norme pentru emisiile de gaze de eșapament ale vehiculelor rutiere, dar și pentru alte tipuri de emisii, cum ar fi emisiile aferente abraziunii pneurilor și emisiile de particule la frânare. Acesta introduce, de asemenea, cerințe în ceea ce privește durabilitatea bateriilor. Pentru autoturisme și camionete, regulamentul menține valorile-limită actuale ale emisiilor de gaze de eșapament Euro 6, dar introduce cerințe mai stricte pentru particulele solide. Pentru autobuzele și camioanele grele, regulamentul impune valori-limită mai stricte pentru diverși poluanți, inclusiv pentru unii care nu au fost reglementați până în prezent, cum ar fi protoxidul de azot (N2O).
În plus, Euro 7 introduce valori-limită mai stricte pentru emisiile de particule produse la frânare, cu valori-limită specifice pentru vehiculele electrice. Noile norme includ, de asemenea, cerințe mai stricte privind durata de viață pentru toate vehiculele, atât în ceea ce privește kilometrajul, cât și durata de viață.
În urma aprobării astăzi de către Consiliu a poziției Parlamentului European, actul legislativ este adoptat. După semnarea de către președinta Parlamentului European și președintele Consiliului, regulamentul se va publica în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și va intra în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării.