Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) avertizează că anul 2020 va aduce prima scădere a pieței din ultimii șapte ani, practic primul declin de la ieșirea din criza din 2008 - 2012 și cere politicienilor să nu le impună tehnologii, să nu le interzică vehicule și să ofere subvenții consistente.
Mike Manley, noul președinte ACEA, actual CEO al Fiat Chrysler, a anunțat că una din marile direcții de schimbare din sectorul auto este „nevoia de a adresa îngrijorări legate de mediu”. „Vestea bună este că transportul pe șosea corbon-neutru este posibil și îl putem atinge până în 2050. Dar asta înseamnă de asemenea nevoia de schimbare în următoarele câteva decenii”, a mai spus Manley, la prima întâlnire cu presa de la alegerea sa ca președinte ACEA în locul lui Carlos Tavares, de la PSA. Membrii ACEA s-au întâlnit pentru a lansa „Planul în 10 puncte pentru implementarea European Green Deal”.
Mike Manley a subliniat câteva din dorințele industriei auto transmise șefilor de la Bruxelles. „Credem în dreptul de a alege pentru toți”. El a susținut că politicienii ar trebui să ajute în găsirea celor mai bune rezultate prin menținerea tehnologiei neutre, „fără impunerea tehnologiilor specifice sau prin interzicerea vehiculelor care pot livra reducerea de CO2”, făcând referire, cel mai probabil, la motoarele diesel, care încep să fie interzise, deși au emisii de CO2 mai mici decât motoarele pe benzină.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Manley a mai spus că o rețea densă de puncte de încărcare și stații de alimentare trebuie creată „urgent” de-a lungul UE, pentru a susține dezvoltarea vehiculelor cu alimentare alternativă.
Cei de la ACEA au mai atras atenția că tehnologiile cu emisii reduse sunt scumpe și vor rămâne așa în viitorul apropiat. Pentru a se asigura că prețurile mari nu vor încetini înnoirea flotelor, ACEA face apel la scheme de subvenții „consistente și sustenabile economic”, pentru utilizatorii de autoturisme și vehicule comerciale.
Mike Manley a atras atenția asupra micșorării pieței. „Într-adevăr, ACEA estimează că, după șase ani consecutivi de creștere, vânzările de autoturisme din UE vor scădea cu 2%, în 2020.” a spus șeful FCA.
„Chiar în momentul în care industria noastră face investiții masive în vehicule cu zero emisii, piața se pregătește să se cotnracte - nu doar în UE, dar și global - astfel că tranziția spre neutralitatea de carbon are nevoie să fie foarte bine manageriată de politicieni”.