Piața de automobile din Uniunea Europeană a încheiat și a doua lună cu o scădere semnificativă, -20,3%, respectiv 19,3% în țările UE, după ce majoritatea statelor au raportat scăderi, iar unele dintre marile piețe, cum este cazul Spaniei, au avut pierderi duble față de medie.
România s-a situat în luna februarie puțin sub media din Europa, din punct de vedere al scăderii pieței auto, cu un procent de aproape 22%, însă se numără printre țările cel mai puțin afectate de pandemie din acest punct de vedere. Declinul din România are cauze care țin mai degrabă de reglementările privind emisiile, în timp ce pierderile din alte state au fost produse în egală măsură de pandemie și de intrarea în vigoare a noilor norme de emisii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Germania, Italia, Franța și mai ales Spania au scăderi cu valori între 12% și 38% în primul rând din cauza restricțiilor majore pe care guvernele le-au instituit ca măsuri de prevenire a răspândirii pandemiei. La fel s-a întâmplat și pe piețe medii, cum sunt Belgia, Olanda sau Cehia. Au existat însă, luna trecută, și două țări cu creștere. Este vorba despre Suedia (+5,3%) și Irlanda (+5%), care au contribuit la echilibrarea declinului pe continent, alături de Finlanda, Ungaria sau Polonia, care au raportat scăderi minore, de 1 – 2 procente.
În total, în UE au fost înmatriculate 771.448 autoturisme, cu aproape 200.000 mai puține decât anul trecut, iar în toate statele Europei (UE, EFTA plus UK), 850.170 de autoturisme. După două luni, volumul total înmatriculat de UE se ridică la 1,5 milioane de autoturisme, cu peste 500.000 de autoturisme în minus, față de anul trecut.
Analiza pe constructori și mărci arată că nimeni nu a fost scutit de scăderi în această perioadă, însă au existat mărci care au rezistat mai bine presiunii factorilor care au influențat piața. În primul rînd vorbim despre Volvo, cu doar 2,6 procente scădere, dar și despre Jeep, Porsche, BMW și MINI, care au avut pierderi cu o singură cifră. La polul opus s-au aflat mărcile japoneze Mitsubishi, Nissan, Honda, dar și mărci europene, precum Jaguar Land Rover, Renault, Alfa Romeo.
Dacia a avut un rezultat mai bun, în februarie, ca urmare a vânzărilor bune din Franța, dar și de pe alte piețe. Declinul în a doua lună a fost de 11,9% pentru marca românească, cu 25.287 unități, cifre care îi ridică cota de piață pe continent la 3,3%.
Pe intervalul ianuarie – februarie, Dacia are o scădere de 11,4%, cu 52.836 unități, doar 7.000 de vehicule în minus față de anul trecut, însă ținând cont de faptul că 2020 începuse prost pentru Dacia și de faptul că în acest an marca are produse noi pe piață, care ar fi trebuit să genereze creștere, putem vedea că pierderea este mult mai mare decât cea aparentă.