Vânzările sedanului electric Tesla Model S le-au depășit pe cele ale modelelor concurente produse de mărcile premium germane, în Europa, pentru prima dată de la lansarea mărcii americane.
Tesla a reușit să surclaseze vânzările competitorilor germani, chiar la ei acasă, potrivit datelor JATO, Model S având cifre mai bune decât Audi A8, BMW Serie 7 sau Mercedes S Class. Până acum, Tesla reușise această performanță pe piața din SUA, dar încă nu depășise „clasicele” europene premium, chiar la ele acasă. Potrivit Automotive News, acesta este un semnal de alarmă pentru constructorii europeni cu tradiție în segmentele premium și de lux, însă aceștia pregătesc deja o serie de lansări ale unor modele electrice, inclusiv pe segmentul pe care concurează Model S de la Tesla.
Tesla Model S a vândut în Europa, în 2017, 16,132 vehicule, cu 30% mai multe față de anul anterior, în timp ce modelele BMW sau Mercedes au avut vânzări mai slabe. BMW Serie 7 a înregistrat 11.735 unități vândute, anul trecut, iar Mercedes-Benz S Class a avut un volum de 13.359 unități.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Și celălalt model al Tesla, SUV-ul Model X, a înregistrat vânzări în creștere în 2017, în Europa, cu 12.000 de unități, similar cu modelul Porsche Cayenne, și peste BMW X6.
Situația stă însă diferit dacă privim lucrurile din punct de vedere financiar. Tesla nu este încă în situația de a avea un business profitabil din vânzarea mașinilor electrice, în timp ce mărcile germane au preferat să aștepte un context favorabil al piețelor pentru a-și lansa prorpiile modele electrice. În același timp, dezvoltarea industrială a acestor modele s-a făcut în ritmul clasic, astfel încât, odată lansate, mașinile să nu treacă prin sincope de producție, așa cum a fost, de exemplul, cazul Tesla Model 3.
În total, piața de vehicule electrice din Europa s-a ridicat la aproximativ 132.000 de unități, din care Tesla a cumulat aproximativ 28.000 de vehicule. Cea mai vândută marcă de mașini electrice a fost Renault, cu modelul Zoe, care a depășit 30.000 de vehicule vândute. Nissan, cu modelul Leaf, s-a situat pe locul al doilea în clasamentul modelelor și pe locul al treilea la mărci, cu aproximativ 17.000 de unități. Modelul i3 de la BMW a cumulat puțin peste 14.000 de unități vândute, marca plasându-se însă pe locul cinci, după Volkswagen, care a vândut circa 13.000 de modele e-Golf, dar și aproximatvi 2.000 de VW e-Up. Volumul de vehicule elctrice din Europa a crescut u 46% anul trecut, reprezentând aproximativ 18% din vehiculele cu propuslie alternativă vândute pe continent.